Čistijo organizem
Poletje je čas za ljubitelje lubenic oziroma celotne družine buč, mednje sodijo lubenice in melone (pa tudi jedilne bučke, kumare, velike buče). Lubenice in melone vsebujejo več kot 90 odstotkov vode....
In še zanimivost: lubenice in melone je človeštvo poznalo, odkar pomni. Ni znano, od kod natančno izvirajo. Navedene so tri možnosti: Afrika, Perzija (Iran) in Indija. Iz slik je jasno, da so jih uživali Egipčani, pa tudi Grki in Rimljani. V Kaliforniji v Združenih državah Amerike imajo vsako leto razstavo pridelkov. Na zadnji taki razstavi so pridelovalci pokazali več kot sto vrst različnih lubenic in melon: od povsem belih do temno rdečih. Menda so bile prav vse sladke. Zanimivo je tudi, da si tamkajšnji pridelovalci zelo želijo vzgojiti melono, ki bo na las takšna, kakršne že stoletja gojijo Francozi: ne prevelika, zunaj rumeno-zelena, znotraj živo oranžna in, seveda, sladka kot med.
Identificirali gen, odgovoren za melanom
Znanstveniki z Univerze v New Jerseyju so identificirali gen, ki je odgovoren za pojav melanoma. To odkritje bo olajšalo razvoj zdravila, s katerim uspešno zdravili to najbolj agresivno obliko raka na koži. Melanom se lahko pojavi v celicah, ki niso bile nikoli izpostavljene soncu, se hitro širi na ostale celice, ljudje pa zaradi njega najpogosteje umrejo. Ta vrsta tumorja se ne odziva na nobenega od doslej znanih kemoterapevtikov, največja težava pa je v določanju celic, na katere bi morebitno zdravilo delovalo. Zdaj bodo skušali razviti zdravilo, ki bo delovalo prav na ta gen.
Naj se očka raje naspi
Raziskava, ki so jo izvedli na 25 zdravih prostovoljcih in katere rezultate so nedavno predstavili na letnem srečanju ameriških endokrinologov, je pokazala, da so moški veliko bolj občutljivi pri pomanjkanju spanca kot ženske. Testirani moški so prve štiri dni preizkusa spali osem ur na noč, nato pa teden dni šest ur na noč. Ženske so pomanjkanje spanca prenesle boljše od moških, tako telesno kot psihično. Pri moških so ugotovili povišano raven ene vrste beljakovin, ki jo povezujejo s pojavom srčnih bolezni, povišanega krvnega pritiska in odpornosti proti insulinu (stanje pred sladkorno boleznijo).
Ne gre le za oljčno olje
Rezultati doslej največje študije o sredozemski prehrani, ki so jo izvedli na Univerzi v Harvardu, kažejo, da ni samo oljčno olje tisto, zaradi katerega so prebivalci Sredozemlja bolj zdravi in živijo dlje, marveč celoten način njihovega prehranjevanja. Raziskava je trajala štiri leta, v okviru nje pa so proučili 22 tisoč odraslih ljudi z vseh območij Grčije, starih od 20 do 86 let. Izkazalo se je, da najdlje živijo ljudje, ki uživajo veliko kuhane zelenjave, začinjene z oljčnim oljem, sadja in žitaric, medtem ko rdeče meso nadomeščajo z ribami. Vzrok za ugoden vpliv sredozemske prehrane na življenjsko dobo sta majhna zastopanost zasičenih in povečano uživanje nenasičenih maščobnih kislin.
Identificirali gen, odgovoren za melanom
Znanstveniki z Univerze v New Jerseyju so identificirali gen, ki je odgovoren za pojav melanoma. To odkritje bo olajšalo razvoj zdravila, s katerim uspešno zdravili to najbolj agresivno obliko raka na koži. Melanom se lahko pojavi v celicah, ki niso bile nikoli izpostavljene soncu, se hitro širi na ostale celice, ljudje pa zaradi njega najpogosteje umrejo. Ta vrsta tumorja se ne odziva na nobenega od doslej znanih kemoterapevtikov, največja težava pa je v določanju celic, na katere bi morebitno zdravilo delovalo. Zdaj bodo skušali razviti zdravilo, ki bo delovalo prav na ta gen.
Raziskava, ki so jo izvedli na 25 zdravih prostovoljcih in katere rezultate so nedavno predstavili na letnem srečanju ameriških endokrinologov, je pokazala, da so moški veliko bolj občutljivi pri pomanjkanju spanca kot ženske. Testirani moški so prve štiri dni preizkusa spali osem ur na noč, nato pa teden dni šest ur na noč. Ženske so pomanjkanje spanca prenesle boljše od moških, tako telesno kot psihično. Pri moških so ugotovili povišano raven ene vrste beljakovin, ki jo povezujejo s pojavom srčnih bolezni, povišanega krvnega pritiska in odpornosti proti insulinu (stanje pred sladkorno boleznijo).
Ne gre le za oljčno olje
Rezultati doslej največje študije o sredozemski prehrani, ki so jo izvedli na Univerzi v Harvardu, kažejo, da ni samo oljčno olje tisto, zaradi katerega so prebivalci Sredozemlja bolj zdravi in živijo dlje, marveč celoten način njihovega prehranjevanja. Raziskava je trajala štiri leta, v okviru nje pa so proučili 22 tisoč odraslih ljudi z vseh območij Grčije, starih od 20 do 86 let. Izkazalo se je, da najdlje živijo ljudje, ki uživajo veliko kuhane zelenjave, začinjene z oljčnim oljem, sadja in žitaric, medtem ko rdeče meso nadomeščajo z ribami. Vzrok za ugoden vpliv sredozemske prehrane na življenjsko dobo sta majhna zastopanost zasičenih in povečano uživanje nenasičenih maščobnih kislin.
Ne spreglejte
- Katalog koles in opreme 2012Stari kolesarski maček mi je, ko sem mu pred časom navdušeno
razlagal o novostih na področju karbonskih okvirjev in vzmetenja za gorska kolesa. - 4. Formaraton z veliko udeležbo uspešno pod strehoV Tivoliju se je v soboto osem ur vila kolona nasmejanih tekačev.






Komentarji