--Notification--
logo

Zakaj je počasen tek dober za vas?

Neradi tečete počasi? Nikar. Tudi počasen tek je namreč učinkovit, predvsem pa dobro vpliva na vaše telo.
Zakaj je počasen tek dober za vas?
Foto: Brooks running/ Facebook

Zakaj je dobro, da tečete počasi?
Če trenirate tek že dlje časa, potem veste, da je hitrost teka dobro izmenjevati – ne le med treningom, temveč na vsakem posameznem treningu. Enkrat tako tečete hitro, drugič nekje vmes, tretjič pa počasi. Zakaj je tudi počasen tek sploh potreben se sprašujete? Med drugim zato, ker pri hitrem teku lahko hitreje pride do poškodb, kot pri počasnem.

Kako počasi naj bi tekli?
Počasen tek lahko pomeni, da tečete tako hitro, da se med tekom še lahko pogovarjate. Sicer pa se lahko ravnate tudi po srčnem utripu, ki naj bo pri počasnem teku nekje med 110 – 140 udarcev na minuto.

Kdaj bi morali teči počasneje
Počasi bi morali teči vsakič, ko s treningom pričnete, da se vaše telo lahko ogreje. Prav tako pa bi hitrost teka morali zmanjšati zadnjih nekaj minut, saj se telo tako lažje ohladi. Sicer pa strokovnjaki priporočajo, da imate na teden 2-4 težje treninge – to pomeni hiter in/ ali dolgi tek ter tudi kakšna druga vrsta vadbe, naj pa kar 75-80% tedenske kilometrine predstavlja počasen tek.

Ugodni učinki počasnega teka
Počasnejši tek ima za telo številne ugodne učinke, med drugim krepi mišice v nogah, trupu in rokah; pomaga, da se kite, sklepi, vezi in tudi kosti prilagodijo na tek; spodbuja ustrezno držo med tekom; uči potrpežljivosti, discipline ter tudi to, kako obvladati fizično neugodje med tekom; spodbuja kardio, dihalni in mišični sistem, da delujejo bolj učinkovito; in nenazadnje poveča število in velikost mitohondrijev, izboljša porabo kisika in glikogenskih zalog.

Ali je pomembno, kako dolgo tečete počasi?
Če tečete večkrat tedensko, je dobro, da razdalje izmenjujete. Kratki in lahkotni teki, ki so dolgi okoli 45 minut ali manj, so dobri za regeneracijo in pomagajo odstraniti odpadke iz utrujenih mišic ter jih tudi okrepijo. Srednje dolgi teki z nizkim tempom, ki trajajo nekje od 45-90 minut krepijo fizično in mentalno moč, kar tudi izboljšuje sposobnost telesa za presno in uporabo kisika. Dolgi in počasni teki, ki trajajo 90 minut in več, pa naučijo telo bolje porabljati glikogenske zaloge in povečajo zmožnost prenašanje neugodja.

Prirejeno po: Why slow running is good for you?, ki je dostopen tukaj.

Komentarji

  • Prazno

Dodaj komentar

Pošlji komentar kot odgovor uporabniku: nobody
Prikaži večplusNova objava

Zadnji pluski

  • lujzh je ocenil +1
    Copati z največjim blaženjem
  • lujzh je ocenil +1
    Boč
  • lujzh je ocenil +1
    Boč
Prikaži več

Najboljši komentarji v obdobju

  • Boč

Oglas 300x250

  • Prodajam
    Prodam športno uro POLAR M400
    Punca proda zelo dobro ohranjeno športno uro POLAR M400. Uro prodaja zaradi nakupa nove ure. Na uri ni videti kakšnih znakov poškodb - risov. Poleg ure se v kompletu še prodaja pas z blootooth me ...
    Cena: 100,00 EUR
  • Prodajam
    Štartnino za Istrski maraton-42km
    Zaradi zdravstvenih težav prodam štartnino za Istrski maraton-42 km.
    Cena: Po dogovoru
  • Prodajam
    Mizuno Wave Inspire, Moški, 42
    Prodam omenjene copate. Nenošeni. Cena po dogovoru. LpSlike:www.bolha.com/rekreacija-spor t/sportna-obutev/za-tek/mizuno -wave-inspire-13-moski-1316742 912.html
    Cena: 100,00 EUR
Prikaži večplusNova objava
Prikaži večplusNova objava
Prikaži večplusNova objava

Vroče strani

Seznam vseh


V redu

Spletno mesto uporablja piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez piškotkov ne bi mogli nuditi.  
Z obiskom in uporabo spletnega mesta soglašate s piškotki. Več o piškotkih