--Notification--

logo

Kategorije


Notice: Trying to get property of non-object in /var/www/html/bicikel/plugins/catalogue/menu/index.php on line 18

Cenovni razpon

Proizvajalec

Časovni razpon

Deset zapovedi preprečevanja tekaških poškodb: 1.del

Počitek, raztezanje, spanje, prehrana,... Tudi to so nadvse pomembne sestavine kvalitetnega treninga.
Deset zapovedi preprečevanja tekaških poškodb: 1.del
Tudi kolesarski zvezdnik Lance Armstrong med svojo aktivno kolesarsko kariero ni zgolj vrtel pedal /foto:crossfitkitchener.com

V pomladno poletnem obdobju, ko smo tekači v polnem zagonu treningov in tekmovanj, je še posebej pomembno biti previden pri odmeri količine, ter upoštevati nekatere splošne zakonitosti športnega udejstvovanja, ki nas bodo varovale pred neprijetnimi poškodbami. Pred nami je ‘deset zapovedi’ preprečevanja tekaških poškodb:

1. Počitek in regeneracija

Vključimo dneve počitka v naš režim treninga, pri čemer je pomemben tako fizični kot psihični odmik od športa. Ulezite se, spočijte svoje telo in razum za ta dan. Četudi ste vrhunski športnik, več kot dva tedna skupaj nikakor ni pametno trenirati brez premora. Tekaški začetniki, kot tisti malo starejši, bi morali počivati še bistveno več. Tedni regeneracije, ko je naš obseg treninga zmanjšan, naj bi si sledili v ciklih štirinajstih dni, oziroma med dvema in petimi tedni. Regeneracijski dnevi pa bi morali slediti vsakemu dnevu trdega in visoko obremenitvenega treninga.

2. Vključite regeneracijske tehnike

Obstaja veliko načinov, kako vključiti regeneracijo v vaš režim treninga. Gumijaste napihljive žoge, masažne palice iz pene, in podobni pripomočki lahko pomagajo pri raztezanju trdih in bolečih mišic. Ne pozabimo na običajno gledanje filmov, preživljanje časa z družino, branje, poslušanje glasbe in druženje s prijatelji. Tudi to so dragoceni odmiki od mentalnega fokusa na treninge, ki vsi po vrsti zmanjšujejo napetost in ustvarjajo pozitivno razpoloženje miru in sreče.

3. Spanje

Spanje pomeni nabolj osnovno stanje regeneracije in okrevanja. Ljudje s aktivnim fizičnim življenjem, zlasti tisti, ki se aktivno ukvarjajo s športom, naj bi v povprečju spali med 8 in 9,5 urami na noč. Pomanjkanje spanca lahko do 20 odstotkov zmanjša učinkovitost našega kardiovaskularnega sistema, zmanjšajo se učinkovitost imunskega sistema, človekov reakcijski čas, zmožnost procesiranja informacij in emocionalna stabilnost. Pri tem so popoldanski spanci le še ‘češnja na torti’ - zaželjeni, seveda!

4. Vnos in hranil in nadomeščanje izgubljenih snovi po vadbi 
Glavni cilj hranjenja po treningu je polnjenje porabljenih mišičnih in jetrnih glikogenskih zalog, nadomeščanje tekočin oz. hidracija in obnova mišičnega tkiva. Jesti bi morali načeloma v časovnem obdobju med 15 in 30 minutami po vadbi, še najbolje čim prej, ko so mišice najbolj dovzetne za vnos hranil. Mišično regeneracijo in obnovo tkiv lahko pospešimo s kombinacijo ogljikohirdratnih in proteinskih napitkov v razmerju 4:1 za ogljikove hidrate. Stehtajte se pred in po napornem treningu, pri čemer boste videli koliko tekočine ste izgubili in jo nadomestite. Strokovnjaki priporočajo vnos vsaj 1,5 litra tekočine na vsak kilogram izgubljene teže v naslednjih šestih urah po treningu.

 

Za danes toliko, v jutrišnjem članku pa bomo obdelali nadaljnih šest ‘zapovedi’ preprečevanja tekaških poškodb. Povzeto po izvirnem članku spletne revije running.competitor.

 

Komentarji

  • Prazno

Dodaj komentar

Pošlji komentar kot odgovor uporabniku: nobody
  • P : Suunto Ambit2 Sapphire HR

    P : Suunto Ambit2 Sapphire HR

    www.bolha.com/rekreacija-spor t/sportni-rekviziti-in-pripomo cki/sportne-ure-merilci/suunto -ambit-2-saphire-1329798430.ht ml

    Cena: 160,00 EUR
  • P: superge The North Face Ultra Endurance

    P: superge The North Face Ultra Endurance

    Prodajam enkrat nošene The North Face Ultra Endurance superge, z vibram podplatom, velikosti 41 (UK 7.5, US 8.5, 26.5 CM). Meni so malenkost prevelike.www.prva-liga.si/artikel/mosk i-tekaski-cop(...)

    Cena: 60,00 EUR
  • ASICS GEL KAYANO 24 št.43,5 črno-zeleni

    ASICS GEL KAYANO 24 št.43,5 črno-zeleni

    prodajam omenjene copate 2x nošene, ker so mi prevelikiwww.bolha.com/rekreacija-spor t/sportna-obutev/za-tek/asics- gel-kayano-24-st-435-132971503 4.htmlwww.asics.com/us/en-us/gel-ka yano-24/p(...)

    Cena: 110,00 EUR
  • Garmin HRM-Tri

    Garmin HRM-Tri

    Prodam Garmin HRM-Tri. Primeren za vse tri sporte(plavanje,kolo,tek).Pas je bil uporabljen samo 1x in je v originalni embalazi z racunom.Vec o merilcu:https://buy.garmin.com/sl-SI/SI/p/136403

    Cena: 95,00 EUR
  • Novi Tekaški copati ON Cloudventure

    Novi Tekaški copati ON Cloudventure

    Prodam Nove nerabljene odlične tekške copate Cloud venture švicarske kvalitete namenjene za trail tek in tek po brezpotjih. Prodam zaradi neustrezne velikosti. Redna cena 160€, možnost dogovora! (...)

    Cena: 120,00 EUR
Prikaži večplusNova objava

Zadnji pluski

  • lujzh je ocenil +1
    BOVEC MARATON
  • inetryconydot je ocenil +1
    Novi copati
  • inetryconydot je ocenil +1
    Novi copati
Prikaži več

Najboljši komentarji v obdobju

Oglas 300x250

  • Prodajam
    P : Suunto Ambit2 Sapphire HR
    www.bolha.com/rekreacija-spor t/sportni-rekviziti-in-pripomo cki/sportne-ure-merilci/suunto -ambit-2-saphire-1329798430.ht ml
    Cena: 160,00 EUR
  • Prodajam
    P: superge The North Face Ultra Endurance
    Prodajam enkrat nošene The North Face Ultra Endurance superge, z vibram podplatom, velikosti 41 (UK 7.5, US 8.5, 26.5 CM). Meni so malenkost prevelike.www.prva-liga.si/artikel/mosk i-tekaski-cop(...)
    Cena: 60,00 EUR
  • Prodajam
    Štartnina LJ maraton 2017 - 21km
    Prodajam dve štartnini za Ljubljanski (pol)maraton 21km -1x moška majica M -1x ženska majica S.Cena je za eno štartnino.
    Cena: 30,00 EUR
Prikaži večplusNova objava
  • Podarjam
    Štartnina za Ljubljanski maraton
    Podarim štartnino za LJ Maraton 21 km in majčko št. M, zaradi poškodbe. Kdor želi na katja.bratasevec@gmail.com
  • Podarjam
    Koroška
    zdravoJaz sem posameznik, ki zagotavlja posojila med posamezniki, ki zahtevajo osebne naložbe s stopnjo 3 %. Znesek se giblje od 5000 € do 5.000.000 €.Sem hitro in pošteno. Tako upam tudi, da lju ...
  • Podarjam
    Goriška
    zdravoJaz sem posameznik, ki zagotavlja posojila med posamezniki, ki zahtevajo osebne naložbe s stopnjo 3 %. Znesek se giblje od 5000 € do 5.000.000 €.Sem hitro in pošteno. Tako upam tudi, da lju ...
Prikaži večplusNova objava
Prikaži večplusNova objava

Vroče strani

Seznam vseh


V redu

Spletno mesto uporablja piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez piškotkov ne bi mogli nuditi.  
Z obiskom in uporabo spletnega mesta soglašate s piškotki. Več o piškotkih