--Notification--

logo

Kategorije


Notice: Trying to get property of non-object in /var/www/html/bicikel/plugins/catalogue/menu/index.php on line 18

Cenovni razpon

Proizvajalec

Časovni razpon

Deset zapovedi preprečevanja tekaških poškodb: 1.del

Počitek, raztezanje, spanje, prehrana,... Tudi to so nadvse pomembne sestavine kvalitetnega treninga.
Deset zapovedi preprečevanja tekaških poškodb: 1.del
Tudi kolesarski zvezdnik Lance Armstrong med svojo aktivno kolesarsko kariero ni zgolj vrtel pedal /foto:crossfitkitchener.com

V pomladno poletnem obdobju, ko smo tekači v polnem zagonu treningov in tekmovanj, je še posebej pomembno biti previden pri odmeri količine, ter upoštevati nekatere splošne zakonitosti športnega udejstvovanja, ki nas bodo varovale pred neprijetnimi poškodbami. Pred nami je ‘deset zapovedi’ preprečevanja tekaških poškodb:

1. Počitek in regeneracija

Vključimo dneve počitka v naš režim treninga, pri čemer je pomemben tako fizični kot psihični odmik od športa. Ulezite se, spočijte svoje telo in razum za ta dan. Četudi ste vrhunski športnik, več kot dva tedna skupaj nikakor ni pametno trenirati brez premora. Tekaški začetniki, kot tisti malo starejši, bi morali počivati še bistveno več. Tedni regeneracije, ko je naš obseg treninga zmanjšan, naj bi si sledili v ciklih štirinajstih dni, oziroma med dvema in petimi tedni. Regeneracijski dnevi pa bi morali slediti vsakemu dnevu trdega in visoko obremenitvenega treninga.

2. Vključite regeneracijske tehnike

Obstaja veliko načinov, kako vključiti regeneracijo v vaš režim treninga. Gumijaste napihljive žoge, masažne palice iz pene, in podobni pripomočki lahko pomagajo pri raztezanju trdih in bolečih mišic. Ne pozabimo na običajno gledanje filmov, preživljanje časa z družino, branje, poslušanje glasbe in druženje s prijatelji. Tudi to so dragoceni odmiki od mentalnega fokusa na treninge, ki vsi po vrsti zmanjšujejo napetost in ustvarjajo pozitivno razpoloženje miru in sreče.

3. Spanje

Spanje pomeni nabolj osnovno stanje regeneracije in okrevanja. Ljudje s aktivnim fizičnim življenjem, zlasti tisti, ki se aktivno ukvarjajo s športom, naj bi v povprečju spali med 8 in 9,5 urami na noč. Pomanjkanje spanca lahko do 20 odstotkov zmanjša učinkovitost našega kardiovaskularnega sistema, zmanjšajo se učinkovitost imunskega sistema, človekov reakcijski čas, zmožnost procesiranja informacij in emocionalna stabilnost. Pri tem so popoldanski spanci le še ‘češnja na torti’ - zaželjeni, seveda!

4. Vnos in hranil in nadomeščanje izgubljenih snovi po vadbi 
Glavni cilj hranjenja po treningu je polnjenje porabljenih mišičnih in jetrnih glikogenskih zalog, nadomeščanje tekočin oz. hidracija in obnova mišičnega tkiva. Jesti bi morali načeloma v časovnem obdobju med 15 in 30 minutami po vadbi, še najbolje čim prej, ko so mišice najbolj dovzetne za vnos hranil. Mišično regeneracijo in obnovo tkiv lahko pospešimo s kombinacijo ogljikohirdratnih in proteinskih napitkov v razmerju 4:1 za ogljikove hidrate. Stehtajte se pred in po napornem treningu, pri čemer boste videli koliko tekočine ste izgubili in jo nadomestite. Strokovnjaki priporočajo vnos vsaj 1,5 litra tekočine na vsak kilogram izgubljene teže v naslednjih šestih urah po treningu.

 

Za danes toliko, v jutrišnjem članku pa bomo obdelali nadaljnih šest ‘zapovedi’ preprečevanja tekaških poškodb. Povzeto po izvirnem članku spletne revije running.competitor.

 

Komentarji

  • Prazno

Dodaj komentar

Pošlji komentar kot odgovor uporabniku: nobody
  • garmin forerunner 210

    garmin forerunner 210

    prodam športno uro garmin forerunner 210,z vso pripadajočo opremo. Brez prask in znakov uporabe,malo uporabljena

    Cena: 100,00 EUR
  • garmin forerunner 225

    garmin forerunner 225

    Ugodno prodam športno uro garmin forerunner 225 uporabljeno smo med tekom,je zelo dobro ohranjene in brez znakov uporabe.

    Cena: 140,00 EUR
  • P: superge The North Face Ultra Endurance

    P: superge The North Face Ultra Endurance

    Prodajam enkrat nošene The North Face Ultra Endurance superge, z vibram podplatom, velikosti 41 (UK 7.5, US 8.5, 26.5 CM). Meni so malenkost prevelike.www.prva-liga.si/artikel/mosk i-tekaski-cop(...)

    Cena: 60,00 EUR
  • GARMIN FORERUNNER 620

    GARMIN FORERUNNER 620

    Prodam tekasko uro Garmin Forerunner 620,zraven je seveda tudi pas za merjenje srcnega utripa in polnilec.Prodajam jo izkljucno zaradi neuporabe,v predalu je cca leto in pol,tako,da je skoraj ner(...)

    Cena: 200,00 EUR
  • Forerunner 35

    Forerunner 35

    Ura z GPS in merjenjem srčnega utripa na zapestju. Ima prednastavljene profile za tek, kolesarjenje, pohodništvo. Ura ima dve leti garancije. Cena 120 EUR. Tel. 041 367 815

    Cena: 120,00 EUR
Prikaži večplusNova objava

Zadnji pluski

  • lujzh je ocenil +1
    BOVEC MARATON
  • inetryconydot je ocenil +1
    Novi copati
  • inetryconydot je ocenil +1
    Novi copati
Prikaži več

Najboljši komentarji v obdobju

    Oglas 300x250

    • Prodajam
      garmin forerunner 210
      prodam športno uro garmin forerunner 210,z vso pripadajočo opremo. Brez prask in znakov uporabe,malo uporabljena
      Cena: 100,00 EUR
    • Prodajam
      garmin forerunner 225
      Ugodno prodam športno uro garmin forerunner 225 uporabljeno smo med tekom,je zelo dobro ohranjene in brez znakov uporabe.
      Cena: 140,00 EUR
    • Prodajam
      P: superge The North Face Ultra Endurance
      Prodajam enkrat nošene The North Face Ultra Endurance superge, z vibram podplatom, velikosti 41 (UK 7.5, US 8.5, 26.5 CM). Meni so malenkost prevelike.www.prva-liga.si/artikel/mosk i-tekaski-cop(...)
      Cena: 60,00 EUR
    Prikaži večplusNova objava
    • Podarjam
      Štartnina za Ljubljanski maraton
      Podarim štartnino za LJ Maraton 21 km in majčko št. M, zaradi poškodbe. Kdor želi na katja.bratasevec@gmail.com
    • Podarjam
      Koroška
      zdravoJaz sem posameznik, ki zagotavlja posojila med posamezniki, ki zahtevajo osebne naložbe s stopnjo 3 %. Znesek se giblje od 5000 € do 5.000.000 €.Sem hitro in pošteno. Tako upam tudi, da lju ...
    • Podarjam
      Goriška
      zdravoJaz sem posameznik, ki zagotavlja posojila med posamezniki, ki zahtevajo osebne naložbe s stopnjo 3 %. Znesek se giblje od 5000 € do 5.000.000 €.Sem hitro in pošteno. Tako upam tudi, da lju ...
    Prikaži večplusNova objava
    Prikaži večplusNova objava


    V redu

    Spletno mesto uporablja piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez piškotkov ne bi mogli nuditi.  
    Z obiskom in uporabo spletnega mesta soglašate s piškotki. Več o piškotkih