--Notification--

logo

Kategorije


Notice: Trying to get property of non-object in /var/www/html/bicikel/plugins/catalogue/menu/index.php on line 18

Cenovni razpon

Proizvajalec

Časovni razpon

Deset zapovedi preprečevanja tekaških poškodb: 1.del

Počitek, raztezanje, spanje, prehrana,... Tudi to so nadvse pomembne sestavine kvalitetnega treninga.
Deset zapovedi preprečevanja tekaških poškodb: 1.del
Tudi kolesarski zvezdnik Lance Armstrong med svojo aktivno kolesarsko kariero ni zgolj vrtel pedal /foto:crossfitkitchener.com

V pomladno poletnem obdobju, ko smo tekači v polnem zagonu treningov in tekmovanj, je še posebej pomembno biti previden pri odmeri količine, ter upoštevati nekatere splošne zakonitosti športnega udejstvovanja, ki nas bodo varovale pred neprijetnimi poškodbami. Pred nami je ‘deset zapovedi’ preprečevanja tekaških poškodb:

1. Počitek in regeneracija

Vključimo dneve počitka v naš režim treninga, pri čemer je pomemben tako fizični kot psihični odmik od športa. Ulezite se, spočijte svoje telo in razum za ta dan. Četudi ste vrhunski športnik, več kot dva tedna skupaj nikakor ni pametno trenirati brez premora. Tekaški začetniki, kot tisti malo starejši, bi morali počivati še bistveno več. Tedni regeneracije, ko je naš obseg treninga zmanjšan, naj bi si sledili v ciklih štirinajstih dni, oziroma med dvema in petimi tedni. Regeneracijski dnevi pa bi morali slediti vsakemu dnevu trdega in visoko obremenitvenega treninga.

2. Vključite regeneracijske tehnike

Obstaja veliko načinov, kako vključiti regeneracijo v vaš režim treninga. Gumijaste napihljive žoge, masažne palice iz pene, in podobni pripomočki lahko pomagajo pri raztezanju trdih in bolečih mišic. Ne pozabimo na običajno gledanje filmov, preživljanje časa z družino, branje, poslušanje glasbe in druženje s prijatelji. Tudi to so dragoceni odmiki od mentalnega fokusa na treninge, ki vsi po vrsti zmanjšujejo napetost in ustvarjajo pozitivno razpoloženje miru in sreče.

3. Spanje

Spanje pomeni nabolj osnovno stanje regeneracije in okrevanja. Ljudje s aktivnim fizičnim življenjem, zlasti tisti, ki se aktivno ukvarjajo s športom, naj bi v povprečju spali med 8 in 9,5 urami na noč. Pomanjkanje spanca lahko do 20 odstotkov zmanjša učinkovitost našega kardiovaskularnega sistema, zmanjšajo se učinkovitost imunskega sistema, človekov reakcijski čas, zmožnost procesiranja informacij in emocionalna stabilnost. Pri tem so popoldanski spanci le še ‘češnja na torti’ - zaželjeni, seveda!

4. Vnos in hranil in nadomeščanje izgubljenih snovi po vadbi 
Glavni cilj hranjenja po treningu je polnjenje porabljenih mišičnih in jetrnih glikogenskih zalog, nadomeščanje tekočin oz. hidracija in obnova mišičnega tkiva. Jesti bi morali načeloma v časovnem obdobju med 15 in 30 minutami po vadbi, še najbolje čim prej, ko so mišice najbolj dovzetne za vnos hranil. Mišično regeneracijo in obnovo tkiv lahko pospešimo s kombinacijo ogljikohirdratnih in proteinskih napitkov v razmerju 4:1 za ogljikove hidrate. Stehtajte se pred in po napornem treningu, pri čemer boste videli koliko tekočine ste izgubili in jo nadomestite. Strokovnjaki priporočajo vnos vsaj 1,5 litra tekočine na vsak kilogram izgubljene teže v naslednjih šestih urah po treningu.

 

Za danes toliko, v jutrišnjem članku pa bomo obdelali nadaljnih šest ‘zapovedi’ preprečevanja tekaških poškodb. Povzeto po izvirnem članku spletne revije running.competitor.

 

Komentarji

  • Prazno

Dodaj komentar

Pošlji komentar kot odgovor uporabniku: nobody
  • Polar RCX5 GPS

    Polar RCX5 GPS

    Lepo pozdravljeni.   Prodam športno uro Polar RCX5 GPS. Odlično ohranjena. Paket vsebuje športno uro Polar RCX5, GPS senzor G5 z držalom za okoli pasu, USB dongle DataLink ter senzor srčnega utr(...)

    Cena: 125,00 EUR
  • SALOMON ADV SKIN 5 SET

    SALOMON ADV SKIN 5 SET

    Prodam tekaški nahrbtnik Salomon ADV SKIN 5 SET, št. XS/S. Je popolnoma nov, uporabila sem ga le dvakrat. Prodam, ker potrebujem nahrbtnik z večjo prostornino. Črne barve, volumen 10L, teža 450g.(...)

    Cena: 95,00 EUR
  • Garmin Forerunner 405

    Garmin Forerunner 405

    Prodam zelo dobro ohranjeno, malo rabljeno in popolnoma brezhibno tekaško uro Garmin Forerunner 405. Komplet vključuje uro, merilec srčnega utripa, USB ključek za prenos podatkov na računalnik, p(...)

    Cena: 59,00 EUR
  • 5. Istrski maraton

    5. Istrski maraton

    Prodam štartnino za 5. Istrski maraton - 21 km. Kontakt 041 261 475 - Tina

    Cena: Po dogovoru
  • Štartnina za 5.Istrski maraton

    Štartnina za 5.Istrski maraton

    Pozdravljeni,   Prodam štartnino in vse kar pripada zraven za Istrski maraton 2018, 21km.   Cena : 22€   Sladžan 051326073  

    Cena: 22,00 EUR
Prikaži večplusNova objava

Zadnji pluski

  • Maj_ex je ocenil +1
    Ne le beljaka, pojejte tudi rumenjak!
  • lujzh je ocenil +1
    BOVEC MARATON
  • inetryconydot je ocenil +1
    Novi copati
Prikaži več

Najboljši komentarji v obdobju

    Oglas 300x250

    • Prodajam
      Polar RCX5 GPS
      Lepo pozdravljeni.   Prodam športno uro Polar RCX5 GPS. Odlično ohranjena. Paket vsebuje športno uro Polar RCX5, GPS senzor G5 z držalom za okoli pasu, USB dongle DataLink ter senzor srčnega utr(...)
      Cena: 125,00 EUR
    • Prodajam
      SALOMON ADV SKIN 5 SET
      Prodam tekaški nahrbtnik Salomon ADV SKIN 5 SET, št. XS/S. Je popolnoma nov, uporabila sem ga le dvakrat. Prodam, ker potrebujem nahrbtnik z večjo prostornino. Črne barve, volumen 10L, teža 450g.(...)
      Cena: 95,00 EUR
    • Prodajam
      Garmin Forerunner 405
      Prodam zelo dobro ohranjeno, malo rabljeno in popolnoma brezhibno tekaško uro Garmin Forerunner 405. Komplet vključuje uro, merilec srčnega utripa, USB ključek za prenos podatkov na računalnik, p(...)
      Cena: 59,00 EUR
    Prikaži večplusNova objava
    • Podarjam
      Štartnina za Ljubljanski maraton
      Podarim štartnino za LJ Maraton 21 km in majčko št. M, zaradi poškodbe. Kdor želi na katja.bratasevec@gmail.com
    • Podarjam
      Koroška
      zdravoJaz sem posameznik, ki zagotavlja posojila med posamezniki, ki zahtevajo osebne naložbe s stopnjo 3 %. Znesek se giblje od 5000 € do 5.000.000 €.Sem hitro in pošteno. Tako upam tudi, da lju ...
    • Podarjam
      Goriška
      zdravoJaz sem posameznik, ki zagotavlja posojila med posamezniki, ki zahtevajo osebne naložbe s stopnjo 3 %. Znesek se giblje od 5000 € do 5.000.000 €.Sem hitro in pošteno. Tako upam tudi, da lju ...
    Prikaži večplusNova objava
    Prikaži večplusNova objava

    Vroče strani

    Seznam vseh


    V redu

    Spletno mesto uporablja piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez piškotkov ne bi mogli nuditi.  
    Z obiskom in uporabo spletnega mesta soglašate s piškotki. Več o piškotkih