Kako postati še boljši tekač?

Kako postati še boljši tekač?
22.03.2017 AVTOR: Tina Ambrožič
Se sprašujete, kaj lahko izven tekaških treningov še storite, da boste izboljšali svoj tek? Poskusite naslednje ...

Okrepite svoj trup
Okrepljen trup je za tekače zelo pomemben, saj vam pomaga pri ohranjanju ustrezne drže med tekom. Okrepite pa ga lahko s posebnimi vajami, ki segajo od preprostih, do bolj zahtevnejših, da bi jih izvajali pravilno, pa je najbolje, da vam, vsaj na začetku pri tem pomaga trener.

Okrepite svojo zadnjico
Ob trupu je zadnjica drugi del telesa, ki je zelo pomemben za tekače, saj vam pomaga pri odrivu in v končni fazi tudi pri izboljšanju hitrosti.

Pazite na gibljivost gležnjev
Gibljivost sklepov je za tekače pomemba zato, ker preprečuje dodatno obremenitov drugih sklepov, sploh tistih v kolenu, kjer se pojavlja tudi največ poškodb. Da bi dosegli gibljivost sklepov pa boste morali izvajati ustreze vaje in se tudi dovolj raztezati.

Naučite se dihati
Neustrezno dihanje lahko poslabša tudi vaš tek, zato je dobro, da se naučite pravilno dihati, saj boste tako izboljšali tudi svojo vzdržljivost. To storite tako, da pri dihanju med tekom uporabljate tudi prepono, torej zrak vdihnete globoko in tako, kot da ga ne bi vdihnili le v pljuča, temveč tudi v trebuh.

Spoprijateljite se z valjčkom
Valjček je v kombinaciji z raztezanjem odličen pripomoček za sproščanje delov telesa, ki so zategnjeni ter vam posledično lahko tudi pomaga preprečite poškodbe. Sicer pa valjček lahko uporabite tako po teku, kot tudi pred njim, saj z njegovo pomočjo izboljšate gibljivost in obseg gibanja.

Privoščite si počitek
Tek je za telo napor, zato mu morate pustiti, da so od njega dobro odpočije. To najlažje storite tako, da se dobro naspite, saj se telo v spanju regenerira, hormoni pa zopet vzpostavijo ravnovesje. Sicer pa vam bo telo hvaležnu tudi, če mu boste privoščili toplo kopel ali dobro masažo.

Popazite na prehrano
Ne glede na to, koliko boste trenirali, če se ne boste ob tem tudi ustrezno prehranjevali, vam to ne bo nič pomagalo – ne boste ne fit in tudi ne zdravi. Zato raje prevetrite svoj jedilnik in poskrbite za to, da bo na njem veliko sadja in zelenjave, polnovrednih ogljikovih hidratov ter kvalitetnih beljakovin. Ne pozabite pa niti na zadosten vnos tekočine, ki je prav tako pomembna za dobro počutje.

Prirejeno po: 7 surprising ways to become a better runner (beyond just running), ki je dostopen tukaj.

Značke: Prehrana, Trening
Komentarji
Revija
BREZPLAČEN IZVOD
KOMPLET REVIJ