Kako preprečiti mišične krče

Kako preprečiti mišične krče
14.06.2015 AVTOR: Tina Ambrožič
Mišični krči so nepredvidlji, zato nikoli ne vemo, kdaj se bodo pojavili. Da pa bi lahko zmanjšali njihovo pojavnost in jih uspešno sanirali, ko in če se že pojavijo, smo vam pripravili nekaj praktičnih nasvetov, ki jih velja upoštevati.

Trenirajte pametno
Zelo pomembno je, da svoje treninge opravljate po načrtu in ne preskakujete nobenega koraka na poti do cilja. Če bi namreč utrudili svoje mišice z nespametnimi treningi, bi s tem lahko tudi povečali možnost za pojav krčev. Zato je bolje, da ste pri treningih dosledni, da opravljate tudi več daljših tekov, saj se bo tako vaše telo lažje prilagodilo na razdalje, ki jih želite preteči.

Ne pozabite na ogrevanje in raztezanje
Tudi ogrevanje in raztezanje pred vadbo je pomembno, tako za preprečevanje poškodb kot tudi krčev. Nenazadnje pa vam nežno raztezanje lahko pomaga tudi takrat, ko vas krč že zagrabi.

Ne začnite prehitro
Če ste navajeni določenega tempa teka in boste (na treningu ali tekmi) začeli teči prehitro, se vam to lahko maščuje s krči, saj vaše telo ne bo pripravljeno na ta napor. Zato pazite, da boste svoj tek začeli tako, kot ste navajeni in tako tudi pospeševali.

Okrepite si telo
Če boste okrepili svoje telo, boste lažje tekli, obenem pa se boste tako izognili tudi poškodbam in seveda krčem. Strokovnjaki tekačem za krepitev telesa najbolj priporočajo pliometrične vaje, s katerimi izboljšate elastičnost mišic in eksplozivnost.

Uživajte dovolj tekočine
Vzrok krčev je pogosto tudi pomanjkanje tekočine, zato morate paziti, da je zaužijete dovolj. Piti je potrebno tako v teku dneva, kot tudi med treningom in po njem. Če boste opravljali krajše treninge, bo dovolj le voda, na daljših pa si morate pomagati tudi z napitki z vsebnostjo elektrolitov in mineralov. Slednji se s povečanim potenjem namreč izločajo iz telesa, v primeru, da jih ne nadomeščate, pa lahko to privede tako do krčev kot tudi do drugih resnejših zdravstvenih težav.

Naj bo vaša hrana bogata z vitamini in minerali
Hrana vašemu telesu zagotavlja energijo za vadbo ter tudi hranila, s katerimi ostajate zdravi. Zato je zelo pomembno, da uživate kvalitetno in raznoliko hrano, da tako svojemu telesu zagotovite dovolj vitaminov in mineralov (zelo pomembni so predvsem magnezij, kalcij in kalij), zaradi katerih bo tudi možnost za krče manjša.

Privoščite si dovolj počitka
Dolgi in zahtevni treningi bodo vaše telo utrudili, zato morate paziti, da mu boste privoščili dovolj počitka. To pomeni, da si privoščite dovolj spanca ter tudi, da kakšen dan preskočite trening. Ne le, da boste spočiti lažje in bolje trenirali, ampak boste imeli tudi manj težav s krči.

Zabeležite si, kdaj imate težave
Če se s krči pogosto srečujete, je dobro, da si svoje težave beležite, in sicer si zapišite, kdaj med tekom se pojavijo (na katerem kilometru oz koliko časa po tem, ko ste s tekom začeli), kakšne so vremenske razmere (vlaga, temperatura zraka itd.) in ali ste v tem času že zaužili tekočino (kaj in koliko) itd. Tako boste našli vzorec in morda tudi vzrok vaše težave ter ga (upajmo) uspešno razrešili.

Pogovorite se z zdravnikom
Če se s krči redno spopadate in preprosto ne veste več, kaj bi storili, da bi jih preprečili, se o težavah pogovorite z zdravnikom. Ta bo po potrebi opravil bolj podrobne preiskave, da ugotovi, v čem je težava in vam svetoval, kaj lahko storite, da se jim v prihodnje izognete.

Značke: Prehrana, Trening
Komentarji
Revija
BREZPLAČEN IZVOD
KOMPLET REVIJ