Pravila prehranjevanja, ki jih moramo tekači upoštevati

Pravila prehranjevanja, ki jih moramo tekači upoštevati
18.12.2018 AVTOR: Maša Tomažič, foto: www.runtastic.com; www.,viralrang.com

Z dobrimi vsakodnevnimi prehranjevalnimi navadami lahko izboljšamo tekaške rezultate, vsekakor pa bo redna in pravilna prehrana blagodejno vplivala tudi na počutje med tekom.

Je dobro pred treningom ne jesti?

Naš jedilnik pred vadbo je najbolj odvisen od vadbe same. Veliko ljudi pred vadbo ne more jesti, saj težko prebavljajo hrano med aktivnostjo, zato se velja včasih na trening podati s praznim želodcem. Poudariti je potrebno, da trening, pred katerim ne jemo, ne sme trajati dalj kot eno uro, saj v nasprotnem primeru telo prične razgrajevati mišice. Seveda moramo tudi v tem primeru poskrbeti za hidracijo telesa, ki je pri vsaki telesni aktivnosti nuja.

Kakšno hrano je najbolje zaužiti pred treningi?

Pred treningi je dobro upoštevati pravilo ”preprosto je bolje”. Tako se velja izogibati maščobam, vlakninam in kompleksnim hidratom, pač pa je dobro namesto tega tik pred treningom zaužiti nekaj preprostih hidratov, ki jih lahko telo hitro in enostavno razgradi ter tako pridobi energijo v trenutku, ko jo tudi dejansko potrebuje. Primer zdravega in izjemno učinkovitega ”prigrizka” pred treningom je banana, pa tudi košček čokolade nam ne bo škodil.

Koliko časa pred telesno aktivnostjo moramo jesti?

Ena izmed najbolj pomembnih stvari pri prehrani med športom, je čas, oz. časovna točka pred telesno aktivnostjo, v kateri hrano dejansko zaužijemo. Tik pred pričetkom aktivnosti želimo imeti v želodcu nekaj enostavnih ogljikovih hidratov, ki nam bodo dali zadosti energije, za izvajanje športne aktivnosti, poleg tega pa hrana ne sme biti ”težka”, saj to povečuje možnost, da nam je med aktivnostjo slabo, kar vodi v neprijetno počutje in slabše tekaške rezultate nasploh.

Večji obrok je priporočljivo zaužiti približno 2 uri pred telesno aktivnostjo, da nam hrana ne obleži v želodcu in tako povzroča slabosti. Takoj po aktivnosti in še 20 minut za tem, naše telo nujno potrebuje beljakovine za izgrajevanje mišic, zato je dobro da po vadbi spijemo proteinski shake ali pa pojemo drug proteinsko bogat obrok ali vsaj prigrizek.

Ne pozabimo na hidracijo telesa!

Hidracija telesa je pomembna skozi ves dan in ne samo v času telesne aktivnosti, vendar moramo vnos tekočine med časom trajanja telesne aktivnosti povečati. Tekočina uravnava temperaturo v našem telesu, pomaga pri odnašanju odpadnih stvari iz telesa, prav tako pa pomaga pri odpravljanju odmrlih celic iz telesa. Težko je reči, koliko vode tekač potrebuje med tekom, saj je to deloma odvisno od vsakega posameznika. Z gotovostjo pa lahko trdimo, da je dobro piti ves čas trajanja telesne aktivnosti, pri tem pa je potrebno poudariti tudi, da moramo piti malo, ampak ves čas, saj lahko večja količina tekočine povzroči slabost in nasploh poslabša počutje med tekom.

Predvsem je pomembno, da jemo uravnoteženo hrano

Vso prehrano pa je potrebno tudi pravilno uravnotežiti. Priporočljivo je da na dan zaužijemo 6 do 11 enot kompleksnih ogljikovih hidratov, 5 do 9 enot sadja in zelenjave, 2 do 3 enote mlečnih izdelkov, 2 do 3 enote beljakovin ter 1 do 2 enoti maščobe.

Seveda pa je izjemno pomembno tudi, da omejimo vnos nasičenih maščob, enostavnih sladkorjev in drugih ”nezdravih” živil, ki nas obkrožajo, kot so na primer hitra prehrana, gazirane sladke pijače ter nezdravi prigrizki.

Značke: Zdravje
Komentarji
Ta novica še nima komentarjev
*Za komentiranje morate biti prijavljeni.
Opozorilo: Po 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.
Revija
BREZPLAČEN IZVOD
KOMPLET REVIJ