10 osnov teka po brezpotjih

10 osnov teka po brezpotjih
05.11.2014 AVTOR: Tina Ambrožič
Ali radi tečete po gorskih poteh daleč od vseh in vsega in uživate v lepotah narave? Potem poglejte, kaj vse morate upoštevati, da bo tek varen in prijeten.
1. Poskrbite za ustrezno obutev
Ena ključnih stvari pri teku po brezpotjih je ustrezna tekaška obutev. Potrebujete namreč tekaške copate, ki bodo imeli podplat primeren grobi in spolzki podlagi, ki bo poskrbela za to, da boste brez težav in zdrsov tekli. Poleg tega pa mora vaši nogi nuditi tudi ustrezno oporo. Ene takih so, na primer, asicsove superge Gel Fuji Trabuco.

2. Ne pozabite na hidracijo
Daleč od vseh in vsega ne boste imeli dostopa do tekočine, ki pa jo na daljših tekih vaše telo še kako potrebuje. Zato imejte s seboj hidracijski pas ali manjši nahrbtnik, v katerem lahko imate najnujnejše, tudi tekočino.

3. Ustrezna oblačila
Ko se vzpenjate v hrib, je dobro, da vas nič ne ovira, saj boste verjetno z rokami lovili ravnotežje oziroma še toliko bolj nihali z njimi kot sicer. Torej potrebujete oprijeta oblačila, ki se bodo lepo (in ne preveč) oprijela telesa ter ne bodo ovirala vašega gibanja.

4. Bodite pripravljeni na slabo vreme!
Vreme v gorah se lahko hitro spreMeni, zato je dobro, da imate s sabo kakšen dodaten kos oblačila, ki vas bo zaščitil pred padavinami. Vetrovka je ena bolj priročnih oblačil, ki, ko je zložena, zasede le malo prostora, je lahko in vas seveda ne bo ovirala pri teku.

5. Zaščitite svoje noge s pajkicami, prilagojenimi za tek v naravi
S tovrstnimi pajkicami boste svoje noge zaščiti od vrha do tal in boste tako varni tako pred piki žuželk kot tudi pred vejami in vejicami, ki bi vas sicer lahko opraskale. Sicer so pajkice običajno narejene iz udobnih, raztegljivih materialov, ki se lepo prilegajo telesu, a obenem niso pretesne.

6. Pomagajte si z gps napravami
Da se boste lažje znašli na gozdnih poteh, vam priporočamo, da si pomagate z gps napravami, ki vas bodo varno pripeljale do cilja. Obenem pa lahko tako tudi spremljate vaš trening in ga kasneje analizirate na domače računalniku.

7. Bodite pripravljeni na razgiban teren z dodatnim parom tekaških copat
Lahko se zgodi, da boste med tekom naleteli na drugačno podlago kot ste jo predvidevali. Prav zato je dobro, da imate na zalogi tekaške copate za lažji teren.

8. Hrano imejte s seboj!
Za dolge teke boste potrebovali tudi veliko energije, še toliko več za teke po brezpotjih, saj je teren nepredvidljiv in od vas lahko zahteva še več energije kot vaše klasične tekaške poti. Pomagajte si z energijskimi ploščicami, geli ali suhim sadjem, ki jih lahko namestite v žepe ali v žepe na hidracijskem pasu.

9. Gamaše za večje udobje
Tek po gozdnih poteh včasih pomeni tudi tek čez razbrazdane in kamnite poti, kar pomeni, da imate po koncu le-teh v copatih veliko kamenčkov. Prav gamaše pa vam lahko pomagajo, da to preprečite!

10. Zaščitite tudi oči
Sonce v hribih zna biti presenetljivo močno, še toliko bolj, če odseva od snega. Vsekakor pazite, da jih boste zaščitili. Na glavo si nadenite kapo s ščitnikom ali pa si omislite športna očala z ustrezno zaščito.

Prirejeno po: Trail running - the top 10 essentials, ki je dostopen tukaj
Značke: Prehrana
Komentarji
Revija
BREZPLAČEN IZVOD
KOMPLET REVIJ