9 najboljših živil za tekače vegetarijance

9 najboljših živil za tekače vegetarijance
27.11.2013 AVTOR: Tina Ambrožič
Če ste iz prehrane izključili meso in mesne izdelke, si preberite, s katero hrano lahko nadomestite beljakovine, ki so za tekače nujno potrebne.
Potrebe tekačev po beljakovinah so večje od potreb tistih, ki se s športom ne ukvarjajo. Beljakovine namreč ohranjajo pusto mišično maso in gradijo novo po napornih treningih pri katerih lahko pride do mikroskopskih raztrganih in poškodb. Raziskave tudi kažejo, da imajo tekači, ki uživajo dovolj beljakovin, manj težav s poškodbami. Nenazadnje pa je večji vnos beljakovin povezan tudi z ohranjanjem imunosti. In če vas še nismo prepričali, naj še dodamo, da so beljakovine ključne tudi pri izgubljanju telesne teže. Ker se dlje prebavljajo kot ogljikovi hidrati, boste tudi dlje siti. Krvni sladkor pa bo ostajal v ustreznih okvirih in tako ne boste imeli želje po prenajedanju.

Če ste se mesu in mesnim izdelkom odrekli, potem poglejte, s katero hrano najbolje zagotovite telesu dovolj beljakovin.

Tofu Tofu je bogat z beljakovinami in isoflavoni, ki ščitijo vaše srce. Poskrbite le, da kupite tofu, ki je pripravljen iz organsko pridelane soje in ne vsebuje gensko spremenjenih organizmov.

Sojino mleko Če vam tofu ni všeč, poskusite s sojinim mlekom. Le-to ima namreč veliko več proteina kot izdelki narejeni iz kravjega mleka. Prav tako morate pri nakupu paziti, da izberete organsko pridelanega oziroma, da ne vsebuje gensko spremenjenih organizmov.

Fižol Vnos beljakovin lahko povečate tudi z uživanjem fižola, ki vsebuje tudi železo. Le-to pa seveda dodatno okrepi vzdržljivost.

Grški jogurt Ta mlečni izdelek vsebuje kar dvakrat več beljakovin kot običajen jogurt. Premore pa tudi kalcij, ki skrbi za zdravje kosti.

Semena in oreščki Oboji so prave beljakovinske bombe, ki so obenem bogati tudi z vitaminom E in antioksidanti, vlakninami in zdravimi maščobami.

Rikota Vsebuje manj maščob kot drugi siri, a zelo veliko sirotkinih beljakovin, ki so še posebej dobre za regeneracijo po teku.

Jajca Jajca vsebujejo veliko koristnih snovi. V enem je tako 6 gramov beljakovin, rumenjak vsebuje še holin, ki prispeva k zdravju možganov; ter lutein za zdrave oči.

Špinača Čeprav špinača ne vsebuje veliko beljakovin, je zelo bogata z železom, ki ga vegetarijanci potrebujejo za ohranjanje vzdržljivosti. Če kombinirate železo iz zelenjave s hrano, ki vsebuje vitamin C (npr. paprika), boste povečali absorpcijo železa.

Polnozrnata žita Veliko žit, še posebej kvinoja (ki je tehnično sicer seme, a se jo uvršča med žita) in pira vsebujeta veliko veliko beljakovin. Sta tudi dober vir kvalitetnih ogljikovih hidratov, ki vam bodo dali energije za tek.

Povzeto po The 9 best Vegetarian Foods for Runners, dostopen tukaj.
Značke: Trening, Zdravje, Prehrana
Komentarji
Revija
BREZPLAČEN IZVOD
KOMPLET REVIJ