9 tekaških napak in kako jih odpraviti

9 tekaških napak in kako jih odpraviti
04.11.2013 AVTOR: Tina Ambrožič
Tudi najboljšim se kdaj pa kdaj zgodi kakšen kiks, a pomembno je, da ga znate odpraviti. Poglejte, kako ...
1. Prehitro preveč. Ste ravno dobro okrevali po poškodbi? Zdaj je čas, da se počasi vrnete nazaj v igro in ostanete zdravi. Zato ne pretiravajte s treningom! Sledite pravilu, ki pravi, da lahko na teden kilometrino povečate le za 10%.

2. Slaba regeneracija.
Po napornih tekih morate telesu povrniti izgubljeno energijo v obliki obroka, ki vsebuje veliko ogljikovih hidratov pa tudi beljakovin. Tako boste napolnili glikogenske rezerve in zgradili mišično maso.

3. Ne trenirate trupa. Veliko tekačev ob teku ne izvaja ustreznih vaj za krepitev trupa, kar seveda ni dobro. Raziskovalci so namreč dokazali, da so tisti, ki so 4-6 krat tedensko izvajali vaje za trup, tekli za 30 sekund hitreje, kot tisti, ki tega niso počeli.

4. Začeli tekmo prehitro.
Prehiter začetek vam lahko pokvari vse načrte o boljšem rezultatu. Da bi lahko bolje vedeli, kako hitri ste oziroma, kako razporediti hitrost, uporabite ustrezno tekaško uro. Tako boste lahko ustrezno prilagodili tek in čas ter dosegli cilj v željenem času.

5. Bili sami svoj zdravnik.
Seveda se tekači bolj zavedamo svojega telesa in vemo, kaj moramo storiti v primeru poškodb. Seveda pa vseeno ne smemo biti pretirano samozavestni in dobro je, da včasih tudi zaradi manjše poškodbe oddidemo na pregled k zdravniku. Še posebej, če težava traja več kot tri dni.

6. Izpuščate raztezanje.
Raztezanje pred tekom res ni priporočljivo, saj raztegovanje neogretih mišic lahko pripelje do poškodb. Seveda pa je raztezanje dobro po treningu, da sprostite mišice in tako tudi preprečite poškodbe.

7. Premalo spite. Študije kažejo, da premalo spanja lahko pokvari tek ter ogrozi okrevanje, imunost in mentalno ostrino. Vsak posameznik zahteva drugačno količino spanja, zato boste sami najbolje vedeli, koliko ga potrebujete, da se počutite dobro. Ko boste to ugotovili, se trudite, da se tega držite.

8. Nikoli ne počivate. Pretiravanje s treningom lahko vodi kup težav – poškodbe, bolezni, počasnost in izgubo motivacije. Zato si vedno vzemite prost dan, težjim treningom pa naj sledijo lažji. Takrat lahko izvajate tudi kakšno drugo vrsto vadbe in ne teka, a prosti dan naj res bo – prost! Tako si bodo vaše mišice odpočile in okrepile.

9. Vse bi želeli naenkrat. Veliko nasvetov in namigov je, kako postati še boljši tekač, a poskusite se osredotočiti na to, kar je za vas trenutno dosegljivo. Verjetno ste začeli teči, da bi se počutili bolje in ne da bi bili še bolj pod stresom, kajne?

Prirejeno po 10 bad habits and how to break them, dostopen tukaj.
Značke: Trening, Zdravje
Komentarji
Revija
BREZPLAČEN IZVOD
KOMPLET REVIJ