Ali zajtrk res vpliva na vašo zmogljivost?

Ali zajtrk res vpliva na vašo zmogljivost?
25.05.2015 AVTOR: Tina Ambrožič
Zajtrk nam da energijo za dober začetek dneva, kako pa vpliva na našo zmogljivost med fizično aktivnostjo?

Zakaj bi morali jesti zajtrk
Zajtrk spada med najpomembnejše obroke dneva, saj da telesu energijo za začetek dneva. Kot pravijo strokovnjaki, pa naj bi nam tudi pomagal ohranjati telesno težo. Razlog za to pa je v tem, da s tem, ko zaužijemo zajtrk, preprečimo prenajedanje in s tem tudi vnos veliko večje količine kalorij v telo kasneje v dnevu.

Zakaj potrebujete zajtrk za uspešen jutranji trening
Hrana nam da energijo za trening, zato, če je ne boste zaužili, ne boste zmogli opraviti treninga, še posebej, če bo ta potekal v jutranjih urah. Zakaj je temu tako? Preprosto zato, ker se zaloge glikogena, ki jih sicer hranite v mišicah in jetrih, med spanjem izpraznijo, saj jih v tem času porabljajo možgani in drugi vitalni organi. Posledično torej telo nima energije za zahtevnejše delo, kot so, na primer tekaški treningi.

Kaj pravijo raziskave?
Angleška univerza Loughborough je izvedla raziskavo, ki je merila zmogljivost med vadbo ob 5.00 zjutraj pri tistih, ki so uživali zajtrk in tistih, ki tega niso počeli. Aktivnost je sicer vključevala 30 minut dinamičnega kolesarjenja, ki mu je sledilo 30 minutni preizkus. Tisti, ki si niso privoščili zajtrka so seveda pri kosilu zaužili kar 200 kalorij več, kar pa še vedno ni bilo dovolj, da bi nadomestili porabljeno količino kalorij. Nenazadnje pa je bila pri njih tudi zmogljivost med vadbo za kar 4.5% slabša kot pri tistih, ki so zajtrk zaužili.

Zajtrk da ali ne?
Res je, da smo si ljudje različni in da so strokovnjaki v omenjeno raziskavo vključili le tiste, ki že sicer zajtrka ne jejo. Kot pravijo bi bili lahko rezultati pri ljudeh, ki zajtrka že sicer ne jedo, prav mogoče drugačni. A vseeno se strokovnjaki strinjajo, da je, še posebej za športnike, zajtrk zagotovo eden najpomembnejših dnevnih obrokov, ki jim omogoči boljšo zmogljivost in s tem tudi boljši trening.

Prirejeno po: Does skipping breakfast affect performance, ki je dostopen tukaj.

Značke: Trening, Prehrana
Komentarji
Revija
BREZPLAČEN IZVOD
KOMPLET REVIJ