Beljakovine po treningu - kdaj in zakaj?

Beljakovine po treningu - kdaj in zakaj?
03.02.2014 AVTOR: Tina Ambrožič
Vprašanje, ki si ga postavljajo mnogi tekači je: 'Ali res potrebujem beljakovine po vsakem teku ali le po napornejšem treningu?'. Kaj vam priporočamo?
Vloga obroka po treningu je polnjenje rezerv, rehidracija in obnova. Ogljikovi hidrati napolnijo zaloge glikogena (zaloge ogljikovih hidratov v mišicah in jetrih); voda in športni napitki nadomestijo tekočine in/ali elektrolite, ki jih izgubimo s potenjem; beljakovine pa poskrbijo za obnovo mišičnega tkiva in rdečih krvnih celic. Nenazadnje pa ustrezna hranila tudi podpirajo imunski sistem ter zmanjšujejo možnost za bolezni. To pomeni, da boste bolje, lažje ter tudi brez premorov trenirali, saj z močnim imunskim sistemom ne boste tako zlahka podlegli prehladu ali gripi.

Trening je spodbuda za beljakovinsko in glikogensko resintezo, zato ustrezna hranila, ki jih telesu dovajamo po treningu, omogočijo hitrejšo regeneracijo in prilagajanje na treninge. To lahko vidimo tudi kot ‘okno priložnosti ’, ki poveča regeneracijo z uživanjem ustreznih hranil v obliki beljakovin in ogljikovih hidratov. Ne smemo pa pozabiti niti na to, da morate nenazadnje telesu omogočiti tudi ustrezen dnevni kalorični vnos.

Če je vaš cilj, da izboljšate kondicijo, moč, vzdržljivost ali spreminjanje telesne kompozicije, potem si morate ustvariti dovolj mišične mase, s katero boste pokurili več (oziroma pospešili metabolizem). Seveda to tudi pomeni, da boste morali ustrezno in dovolj jesti, da bi se telo do vsakega naslednjega treninga lahko ustrezno regeneriralo. V primeru, da za to ne poskrbite, za trening enostavno ne boste imeli dovolj moči.

Kdaj zaužiti obrok po treningu? Priporočljivo je, da to storite v roku 60 minut po treningu, obrok pa naj bo sestavljen tako iz beljakovin kot tudi iz ogljikovih hidratov. Prigrizek, ki bo vseboval tudi beljakovine, bo pripomogel k večji sitosti, zato se kasneje tudi ne boste prenajedali.

Povzeto po: Do I really need protein after every run or just my hard sessions?, ki je dostopen tukaj.
Značke: Trening, Prehrana
Komentarji
Revija
BREZPLAČEN IZVOD
KOMPLET REVIJ