Dobre in slabe strani masaže za tekače

Dobre in slabe strani masaže za tekače
31.03.2014 AVTOR: Tina Ambrožič
Raziskave so končno razkrile, kako masaža pomaga tekačem.
Do sedaj so nam zatrjevali, da naj bi masaža pripomogla k lajšanju bolečin v mišicah, izboljšani cirkulaciji ter odplavljanju toksinov in mlečne kisline iz telesa. Žal pa nič od naštetega do sedaj ni bilo tudi dokazano. Nove raziskave pa so nekatere omenjene trditve ali potrdile ali pa zavrgle. Med prvimi ovrženimi naj bi bilo ‘dejstvo ’, da masaža potisne toksine iz mišic v krvni obtok, kar pa fiziološko pravzaprav sploh ni mogoče! Ravno tako ni mogoče, da naj bi mlečna kislina bila zaradi masaže odplavljena iz mišic. Kot pravijo strokovnjaki so tovrstni zaključki nastali na podlagi tega, da masaža zmanjša bolečine v mišicah, ki jih povzroči mlečna kislin. Kar naj bi pomenilo, da masaža potemtakem mlečno kislino iz mišic tudi odplakne. A z masažo pravzaprav le izvajamo pritisk na mišice in druga tkiva, kar pa privede do zmehčanja tovrstnih tkiv in s tem do sprostitve mišic.

Študije, objavljene v Journal of Athletic Training in British Journal of Sports Medicine so obenem tudi razkrile, da masaža po vadbi zmanjša napetost in zapoznele bolečine v mišicah (bolečine, ki običajno nastopijo dva dni po daljših tekih ali intenzivni vadbi).
Spet druge raziskave so celo predlagale, da naj bi masaža izboljšala imunsko funkcijo in zmanjšala vnetja. A strokovnjaki so ugotovili, da je le pri eni vrsti masaže prišlo do pozitivnih sprememb v telesu in sicer povečanega števila različnih tipov limfocitov (bele krvne celice, ki igrajo ključno vlogo pri borbi z infekcijami), ter znižanega nivoji kortizola (stresnega hormona, ki je vezan na kronična vnetja).
Številne druge študije so še pokazale, da naj bi redna masaža pospešila regeneracijo in tako pomagala tekačem teči še bolje. Otrdelost mišic namreč lahko vpliva na držo, kar pa s časom privede do različnih težav. Kljub temu, da znanstveniki menijo, da bi bilo to področje potrebno še bolje raziskati, so si enotni da bi masaže lahko pripomogle k preprečevanju izčrpanosti in omejevanju kroničnih bolezni.

Masaža kar doma?
Da bi od pozitivnih učinkov masaž zares kaj imeli, moramo masažo izvajati pogosto. A ker so drage, je to laže rečeno kot storjeno. Priporočamo vam, da si pomagate z masažnimi valčki, ki jih dobite v vseh bolje založenih trgovinah. Uporabljajte jih po vadbi, a s pritiskom na mišice ne pretiravajte, saj bi to lahko imelo ravno nasprotni učinek.

Povzeto po: The pros and cons of massages for runners, ki je dostopen tukaj.
Značke: Prehrana, Trening, Zdravje
Komentarji
Revija
BREZPLAČEN IZVOD
KOMPLET REVIJ