Harmonizacija in mojstrstvo poslušanja telesa

Harmonizacija in mojstrstvo poslušanja telesa
08.01.2013 AVTOR: Jure Jeraj
Se tudi vam dogaja, da vas na tekmah prehitevajo tekači, ki trenirajo manj kot vi?

Ste tudi vi v skupini ljudi, ki posvečajo veliko časa ukvarjanju s športom, a ste mnogokrat razočarani nad doseženim rezultatom?

Iz lastnih izkušenj lahko to trditev potrdim in verjetno tudi mnogi med vami. Pogosto nas ljubezen do fizične aktivnosti in vznesenost nad povečanimi zmožnostmi vsakodnevnega treninga pripeljejo tako daleč, da najraje ne bi imeli prostega dneva.

Sprva smo nad napredkom navdušeni, ljubezen do izbranega športa, npr. teka, raste. Krivulja uspeha se neomajljivo veča. A prej ali slej pridemo do točke, ko se napredek ustavi in vsakodnevno obremenjevanje telesa pripelje do ravno nasprotnega učinka kot bi želeli.

Preprosto veselje do ukvarjanja z izbrano športno aktivnostjo nadomesti nuja, ki jo čutimo, če ne opravimo dnevne vadbe. Na tem mestu je čas, da razmislimo ne le o načinu treninga, temveč predvsem o načinu počitka. Ko se lotimo tega, lahko presenečeno ugotovimo, da počitek preprosto ni bil na seznamu izvajanja fizične aktivnosti.

Kakor se sliši smešno, je počitek vseeno eden izmed pomembnejših delov treninga. Pa čeprav smo velikokrat zasuti s podatki o profesionalnih športnikih in raznimi zgodbami o »uspehu «, kjer nas prepričujejo, da je počitek enostavno izguba časa. To ne pomeni, da boste s počitkom podpirali lenobnost, naredili boste le korak naprej v vaši komunikaciji s telesom. Začeli ga boste poslušati.

Če se vam pogosto zgodi, da niste zainteresirani za trening, da je vaša motivacija upadla, da so zmožnosti maksimalnega napora manjše kot pred časom, da so na primer vaše koordinacijske zmožnosti zmanjšane, potem je čas, da premislite o tem, ali niste morda prišli do točke, ki se ji reče pretreniranost.

Vse skupaj pod predpostavko, da je vaša fizična aktivnost dnevno pogojena. Kot smo že zapisali, ne podpirajte lenobe. Če se najdete v skupini, ki pogosto neizprosno hodi čez meje utrujenosti telesa, berite naprej.

Mnogi strokovnjaki povdarjajo pomembnost počitka in blagih aktivnosti, ki so povezane z njim. Naj vas opomnim tudi na dejstvo, da občutek krivde v primeru počitka ni resničen. Tovrstno počutje lahko velikokrat pripelje do popolne izčrpanosti telesa. Vaše veselje in ukvarjanje s športom za sprostitev in »polnjenje baterij « je očitno prešlo začetne okvire pozitivne vadbe.

V trenutku, ko tek ali katera koli druga športna dejavnost postane nuja, dobro razmislite o samem namenu vašega ukvarjanja. Ne pozabite v program treninga vključiti tudi vseh ostalih obveznosti, ki jih opravljate vsakodnevno v življenju.

Maksimalno izkoristite svoj prosti čas, aktivni počitek in ukvarjanje s stvarmi, ki vas osrečujejo in napolnjujejo z življensko energijo, bodo vsekakor pripomogli tudi k vašim dobrim tekaškim rezultatom. Ne bodite več eni izmed tistih, ki so vsakodnevno premagani iz strani ljudi, ki vložijo mnogo manj truda in časa.

Korak bliže temu cilju boste naredili že s samo uskladitvijo vaše komunikacije s telesom in z racionalizacijo osebnih pričakovanj. Uživajte v fizični aktivnosti in uspeh ne bo izostal.

Značke: Prehrana
Komentarji
Revija
BREZPLAČEN IZVOD
KOMPLET REVIJ