Hidracija ob športni aktivnosti

Hidracija ob športni aktivnosti
10.07.2016 AVTOR: Tina Ambrožič
Poletje je na vrhuncu in če tečete na prostem, je dobro, da veste, koliko in kakšno tekočino potrebujete v vročih in vlažnih dneh, da bi vaše telo lahko normalno delovalo.

Če poleti tečete na prostem se tudi veliko potite, kar pomeni, da lahko tudi veliko hitreje dehidrirate, zato morate poskrbeti za to, da zaužijete dovolj tekočine. A koliko je je dovolj, koliko preveč? Kdaj je dovolj le voda in kdaj so potrebni dodatki? To vam bomo razjasnili v nadaljevanju.

Včasih ne potrebujete ničesar
Če se na tek odpravljate zgodaj zjutraj ali ko že pade mrak ter boste aktivnosti izvajali le kakšno uro, tekočine s seboj ne potrebujete. Če boste pred in po aktivnosti zaužili dovolj vode in hrane, ki tekočino vsebuje, bo to dovolj, da boste tekli brez težav.

Voda je primerna za krajše aktivnosti
Če boste tekli dlje kot uro, se lahko zanesete na vodo, ki jo imejte kar s seboj. Vročina in vlaga namreč pospešita potenje, zato boste tudi bolj žejni. Če boste imeli tekočino s seboj, na primer v hidracijskem pasu, boste ves čas lahko po malem pili, zato se boste tudi počutili bolje in aktivnost lažje izvajali.

Dodatki so nujni za daljše aktivnosti
V primeru, da vaša aktivnost traja krepko čez eno uro, na primer 90 minut do dve uri ali več, boste potrebovali dodatke v obliki elektrolitov, pa tudi kaj za pod zob. Ker se s potenjem izločajo minerali, ki so za delovanje telesa nujno potrebni, morate te tudi nadomestiti. Ker jih v vodi ni, ji jih boste morali dodajati. Kateri vam najbolje ustrezajo, zagotovo že veste, zato si jih pripravite že vnaprej. Med tekom pa jih lahko izmenjujete tudi z vodo.

Ne pretiravajte
Če boste izvajali daljšo aktivnost, se vam s tekočino ni potrebno nacejati. Čeprav se namreč zdi nemogoče, se tudi tekočine namreč lahko zaužije preveč. Kar pa seveda lahko povzroči kup težav. Da bi se temu izognili, pijte ves čas po malem – tako vodo, kot tudi športne napitke.

Pijte tudi po aktivnosti
Seveda le pitje pred in med aktivnostjo ne bo dovolj, da bi zadovoljili potrebe telesa po tekočini, ko so temperature visoke. Zato je dobro, da s pitjem tekočine nadaljujete tudi po opravljeni aktivnosti. Seveda tudi tukaj pretiravanje ni potrebno. Pijte po malem, poslušajte svoje telo in spremljajte svoj urin, ki vam bo pokazal, kako hidrirani ste – svetel urin namreč nakazuje na dobro hidriranost, temnejši pa na slabšo.
Vedeti pa morate tudi, da tudi določena hrana vsebuje tekočino, zato lahko tekočino telesu dovajate tudi tako, da uživate hrano z več vode (na primer sadje in zelenjava).

Značke: Prehrana, Zdravje
Komentarji
Revija
BREZPLAČEN IZVOD
KOMPLET REVIJ