Kako povečati svojo vzdržljivost

Kako povečati svojo vzdržljivost
04.01.2015 AVTOR: Tina Ambrožič
Želite biti hitrejši, boljši in teči še dlje? Zbrali smo nekaj praktičnih nasvetov, ki vam bodo pri doseganju tega cilja zagotovo v pomoč.

Analizirajte svoj tek

Če želite izboljšati svoj tek, morate prvo analizirati svoje trenutno stanje – koliko pretečete, kako hitro, kje delate napake in še kaj. Ker boste sami verjetno težko opazili vse pomanjkljivosti, ki bi jih morali izboljšati, da bi tekli še bolje, naj vam pri tem pomaga izkušen trener za tek, ki vam bo lahko pomagal tudi ustvarjanju ustreznega načrta za naprej.

Nabavite si ustrezne tekaške copate
Ob sami analizi teka, si privoščite tudi analizo stopala in ustrezne tekaške copate, s katerimi boste lahko tekli udobno, varno in daleč.

Napredujete počasi in po pameti
Vsekakor tekov ne smete podaljševati čez noč, saj bi se tako lahko le izčrpali, ali pa si celo pridelali kakšno poškodbo. Zato teke podaljšujte le za 10% na teden. Če je vaš najdaljši tek trenutno dolg 10km, mu boste naslednji teden dodali en kilometer več in tako dalje. A vsake toliko tednov boste morali kilometrino drastično zmanjšati, da si bo telo lahko odpočilo od napora in se pripravilo na nove izzive.

Vaši treningi naj bodo raznoliki
Z enimi in istimi treningi ne boste dosegli željenega cilja, zato izmenjujte tako tempo teke, kot tudi intervalne, dolge in krajše teke ter sprinte. Tako boste telo in tudi tek nenehno izboljševali in sčasoma pripravili do tega, da bo delovalo veliko bolje.

Tecite po različnih površinah
Različna površina ugodno vpliva na zmanjšanje poškodb, saj je doskok na vsaki površini drugačen – na eni bolj intenziven, na drugi manj. Zato je dobro, da teke opravljate enkrat na gozdnih poteh, drugič na betonu, tretjič na travi ali na stezi v fitnesu.

Okrepite svoje telo s treningom za moč
Z vajami za moč boste okrepili telo in naredili tek lažji in boljši, pa tudi vaša vzdržljivost bo večja.

Poskrbite za ustrezno prehrano
Zelo pomembno je, da takoj po koncu treninga nekaj pojeste, saj je to ključno za dobro regeneracijo telesa, ki bo tako hitro spet pripravljeno na nove treninge.

Bodite potrpežljivi
Nič se ne bo zgodilo čez noč, zato bodite potrpežljivi in korak za korakom stopajte do cilja.

Prirejeno po: How to increase endurance, ki je dostopen tukaj.

Značke: Trening, Prehrana
Komentarji
Revija
BREZPLAČEN IZVOD
KOMPLET REVIJ