Kako se telo privaja na trening v toplejših dneh

Kako se telo privaja na trening v toplejših dneh
07.06.2015 AVTOR: Tina Ambrožič
Vročina je stres za telo, ki ga to prenese tako, kot je navajeno. Navadimo pa ga na nanjo tako, da ga tej vedno znova izpostavljamo, zaradi česar nam ta postane znosnejša in je tako tudi gibanje po njej lažje. Prav to pa je še posebno pomembno, če v vroči

Kako telo privaditi na vadbo v toplejših dneh
Vročino telo nekoliko težje prenaša kot hlad, zato mu tudi privajanje nanjo vzame tudi nekoliko več časa. Kot pravijo strokovnjaki, se telo v povprečju nanjo prilagodi v dveh tednih, če ste le vztrajni in izvajate redno vsaj uro daljši trening v toplejšem okolju. Seveda vam v tem času ni potrebno izvajati zahtevnejših treningov, dovolj bo že zmerna vadba, ki jo postopoma in po pameti stopnjujete. Treninge je sicer priporočljivo izvajati zjutraj ali zvečer, ko je ozračje bolj sveže, vedno pa morate vzeti v ozir vašo fizično pripravljenost in to, kako vaše telo sicer reagira na toploto, da bi se izognili morebitnim zdravstvenim težavam.

Kaj se zgodi, ko se telo privadi na vročino

Ko se telo privadi na vročino, se zgodi naslednje:
Izboljša se možnost potenja: Ko se telo uspe privaditi na vročino, se izboljša funkcija potenja, zato se boste začeli potiti veliko prej, več in hitreje. Tako pa se bo telo tudi bolje ohlajalo, kar pomeni, da se koža in jedro telesa ne boste segreli nad dovoljeno mejo, zaradi česar bodo zdravstvene težave manj verjetne. Da pa bi telo res delovalo tako kot je treba in bi se normalno potili, morate tudi zaužiti dovolj tekočine.
Krvožilni sistem se okrepi: Vaš srčni utrip, ki pri vadbi v toplem okolju sprva divja kot nor, sčasoma upade, poveča pa se volumen plaze in izboljša pretok krvi. Več plazme v krvi pa pomeni tudi, da je v telesu več krvi, ki gre tako v kožo, kjer se se prerazporedi po njeni površini kože za lažje odvajanje tople; kot tudi v delujoče mišice.
Zmožnost vadbe se izboljša: Vadba v toplem okolju zna biti v začetku neprijetna, počasna in utrujajoča, ko pa se boste nanjo prilagodili boste lahko tekli tako kot ste navajeni, ali še bolje.

Uživajte dovolj tekočine
Ker se boste med vadbo v vročem okolju tudi bolj potili, boste morali paziti na to, da boste zaužili dovolj tekočine. Le dovolj hidrirani se boste z lahkoto in brez težav prilagajali na nove razmere. A koliko zaužiti, da bi zadovoljili potrebe telesa po tekočini? Pravzaprav idealne formule za to ni, saj je vsako telo drugačno. Priporočljivo pa je, da s tekočino ne pretiravate in pijete po občutku, seveda tudi med treningom in po njem. Za krajše teke bo dovolj le voda, na daljših tekih, ki trajajo dlje od devetdeset minut, pa boste morali poseči tudi po napitkih z vsebnostjo elektrolitov in mineralov.

Prirejeno po: Getting your body used to the heat – inside and out, ki je dostopen tukaj

Značke: Trening, Zdravje, Prehrana
Komentarji
Revija
BREZPLAČEN IZVOD
KOMPLET REVIJ