Kako trenirati izven sezone?

Kako trenirati izven sezone?
14.12.2016 AVTOR: Tina Ambrožič
Sezona tekem je za nami, zato je sedaj čas, da si odpočijete in tako naberete novih moči za nove tekaške izzive. Zakaj je to pomembno in kako to storite, pa vam izdamo v nadaljevanju ...

Zakaj potrebujete ta čas?
Zahtevni treningi in še zahtevnejše tekme vas izčrpajo tako psihično kot tudi fizično, zato preprosto morate pustiti telesu nekaj tednov (običajno 4-8 tednov), da se spočije in nabere energije za nove izzive. Če tega ne storite, bo vaš tek sčasoma vse slabši, več možnosti boste imeli za poškodbe, konec koncev pa lahko tudi izgorite. Sicer pa je čas izven sezone primeren tudi za to, da pogledate, kaj ste dosegli in kaj in kako bi še lahko dosegli v prihodnje.
Seveda vam v času izven sezone ni potrebno zabrisati tekaških copatov v kot, ravno nasprotno. Lahko tečete, a ne po načrtu, temveč lahkotno in za dušo. Lahko pa tek kombinirate tudi z drugimi športi, s katerimi boste telo okrepili na drugačen način in tiste dele, ki pri teku niso toliko na udaru.


Kako teči v času izven sezone?
Po težki sezoni: Če ste imeli za seboj naporno sezono, v kateri so vas pestile bolečine in morda celo kakšna poškoda ali več njih, si ta čas vzemite za počitek. V tem primeru bo za vas primerna nizko intenzivna vadba, kot so kolesarjenje, plavanje, vadba na eliptičnih napravah ter vaje za moč in prožnost. Če ne morete brez teka, pa raje tecite manj in počasi, da ne preobremenite telesa.

Po srednje dobri sezoni: Če s sezono niste bili najbolj zadovoljni, a je vaše telo vzdržalo brez težav, lahko tečete, a telesa ne obremenjujte preveč. Teki so lahko krajši ali malce daljši, a naj ne bodo preveč intenzivni. Sicer pa tek lahko zamenjate tudi za druge športe, s katerimi boste okrepili druge mišice telesa, ne pozabite pa niti na izvajanje vaj za moč.

Po odlični sezoni: Četudi je bila vaša sezona odlična in ste dosegali željene rezultate ali jih celo presegali, to še ne pomeni, da ne potrebujete počitka. Seveda ga potrebujete, le tečete lahko malce več, a po pameti, sproščeno in brez velikih načrtov. V tek lahko vključite tudi fartlek, intervale, tempo teke in teke v hrib ter seveda lahkotne teke. Tudi za vas pa velja, da ne pozabite na vaje za moč in če boste kdaj namesto teka izvajali kakšen drug šport, tudi ne bo odveč.

Zdravo se prehranjujte in počivajte

Čas izven sezone je čas, ko morate tudi dovolj počivati, da bi telo lahko okrevalo in si povrnilo moči za nove izzive. Zato si privoščite dovolj spanca ali preprosto poležavanja na kavču ob dobri knjigi – včasih pač paše. Pazite pa tudi, da se boste prehranjevali uravnoteženo in zdravo, da bo vaše telo dobilo ustrezna hranila, saj bo tako lahko delovalo optimalno.

Povzeto/ prirejeno: Why taking an off season is important, ki je dostopen tukaj

Značke: Prehrana, Trening, Zdravje
Komentarji
Revija
BREZPLAČEN IZVOD
KOMPLET REVIJ