Kako veste, da ste zaužili preveč tekočine?

Kako veste, da ste zaužili preveč tekočine?
09.07.2017 AVTOR: Tina Ambrožič
Preveč tekočine je za telo ravno tako škodljivo, kot premalo. A kako vedeti, kdaj je je res preveč?
Dobro je, da med aktivnostjo pijete, sploh v teh poletnih dneh. A piti je treba po pameti, saj preveč tekočine lahko škodi ravno tako, kot premalo. Privede namreč lahko do nizke vsebnosti natrija v krvi, kar lahko vodi v hiponatremijo, stanje, ki je za telo lahko tudi življenjsko nevarno. Natrij je namreč elektrolit, ki v telesu igra ključno vlogo pri uravnavanju številnih pomembnih funkcij v telesu. Uravnava, na primer ravnovesje tekočine v telesu ter podpira osrednji živčni sistem. Ker pa tekači, v želji, da bi bilo dobro hidrirani, včasih pred, med ali po teku zaužijejo preveč vode, to lahko zmanjša nivo natrija v telesu, kar privede do hiponatremije. Prvi znaki te so vrtoglavica, glavobol, utrujenost, razdražljivost, šibkost mišic, krči v mišicah, slabost in bruhanje. V težjih primerih pa pride tudi do nezavesti in celo do krčev po celem telesu. Ker so znaki podobni tistim pri vročinskem udaru, morajo zdravniki, preden diagnozo potrdijo, opraviti krvne teste, saj lahko le tako težavo ustrezno zdravijo in tudi ozdravijo.

Kako se hiponatremiji izognete?
Ne pretiravajte s tekočino, ampak raje pijte, ko ste žejni in po malem.
Ob vodi uživajte tudi športne napitke z vsebnostjo elektrolitov.
Uživajte slane prigrizke, s katerimi boste v telo vnesli natrij.
Pred tekmo si privoščite zajtrk kot običajno.
Nehajte piti, če zaslišite iz želodca čudne zvoke ali začutite, da se v njem nekaj dogaja.
Če se ne počutite dobro, poiščite medicinsko pomoč.

Povzeto po: The weird symptoms of overdrinking during your race, ki je dostopen tukaj

 

Značke: Prehrana, Zdravje, Trening
Komentarji
Revija
BREZPLAČEN IZVOD
KOMPLET REVIJ