Kako vročina vpliva na vašo sposobnost za tek

Kako vročina vpliva na vašo sposobnost za tek
06.07.2016 AVTOR: Tina Ambrožič
Se sprašujete, zakaj je v vročih in vlažnih dneh tako težko teči? Na kratko vam bomo to razjasnili v spodnjih vrsticah ...

Se v teh vročih dneh med tekom na prostem počutite, kot da bi trikrat bolj garali ali pa trening težko speljete do konca? Krivec za to sta vročina in vlaga, ki vsaka po svoje vplivata na delovanje telesa, kar posledično vpliva tudi na našo zmožnost za tek. Zakaj je temu tako, pa vam na kratko predstavimo v naslednjih vrsticah.

Spremembe v pretoku krvi: Človeško telo ima to sposobnost, da se lahko ohladi samo, kar stori s potenjem (oziroma izhlapevanje le tega), do katerega pride, ko se poveča pretok krvi na površino kože. Kri je namreč glavni prenašalec toplote, pot pa je sestavljen iz plazme, ki pride iz krvi. Ko se torej močno potimo, se volumen krvi zmanjša, vse manj pa je s tem tudi elektrolitov v telesu. A manj krvi kot je na voljo mišicam in drugim vitalnim organom, težja je vadba.

Srce je bolj obremenjeno: Se vam zdi, da vam v toplejših dneh med aktivnostjo bile hitreje? Res je. Ker je na voljo manj krvi, se namreč zmanjša količina krvi, ki se črpa iz srca. Da pa bi telo lahko napor vzdržalo, se poveča srčni utrip, kar poveča obremenitev srca. Zato nas že ne pretirano intenzivna vadba lahko hitro izčrpa.

Mišicam začne primanjkovati kisika: Zaradi manjšega volumna krvi, mišice ne dobijo dovolj kisika iz nje. Prav kisik pa je za mišice neke vrste gorivo, ki omogoča, da lahko vadite dlje časa. Če ga ni, telo poseže po anaerobnih načinih proizvodnje energije, kar pomeni, da se bo v njih nabralo tudi več mlečne kisline, zaradi česar vas bodo mišice bolj bolele.
Za energijo pa se bo porabljajo tudi več ogljikovih hidratov kot maščobe. Ker pa je zaloga teh v telesu manjša, bodo hitro pošli, kar pomeni, da boste hitreje brez energije kot običajno.

Maksimalna poraba kisika se zmanjša: Ker v vročini in vlagi srce deluje pospešeno, saj črpa manj krvi kot običajno; mišice pa ne dobijo dovolj kisika, to vpliva na maksimalno količino kisika, ki ga telo lahko sprejme in uporabi kot gorivo za delujoče mišice. Za vzdržljivostne atlete mora namreč biti maksimalna poraba kisika čim večja, saj je to znak, da je vadba učinkovita. A če se maksimalna poraba kisika zmanjša, ne glede na intenzivnost vadbe, se pri dani obremenitvi relativen stres poveča, saj ste manj učinkoviti.

Vlaga ovira potenje: Telo se hladi z izhlapevanjem potu in ne s samim potenjem. Bolj vlažno kot je, bolj je zrak nasičen z vodo in pot zato težje izhlapeva, zato pa se tudi težje ohlajamo.

Povzeto/ prirejeno po: 5 reasons heat affects performance, ki je v celoti dostopen tukaj

 

Značke: Prehrana, Zdravje
Komentarji
Revija
BREZPLAČEN IZVOD
KOMPLET REVIJ