Morate zaradi treningov v hladnih dneh zaužiti več kalorij?

Morate zaradi treningov v hladnih dneh zaužiti več kalorij?
18.12.2016 AVTOR: Tina Ambrožič
Če tečete na prostem tudi pozimi, ko so temperature nizke, morate vedeti, da takrat vaše telo dela še bolj intenzivno in troši tudi več energije. Da bi lahko delovalo normalno, potrebuje več kalorij. Zakaj je temu tako in kaj jesti, da bi zadovoljili potr

Vaše telo med tekom potrebuje glukozo
Naše telo ima dva različna tipa maščobe, ki vsaka služita svojemu namenu. Bela maščoba, ki jo lahko na zunaj vidite kot odvečno maščobo, shranjuje energijo. Rjava maščoba pa proizvaja toploto iz hrane, ki povzroča izgorevanje kalorij. V hladu se seveda proizvodnja toplote poveča, zato telo pokuri več kalorij. Rjava maščoba kot vir kalorij v prvi vrsti uporablja glukozo oz ogljikove hidrate, ko ta vir izčrpa, pa uporablja tudi maščobne kisline. Seveda za telo to ni najboljša stvar, saj pri tem pride do preobremenitve srca in delujočih mišice. Zato morate na tekih, daljših od ene ure, glukozo dovajati s hrano. Po dobri uri naj bi zaužili prvi obrok, naslednjega pa na 30-45 minut, vseboval pa naj bi 25-30 g ogljikovih hidratov (banane, suho sadje, energijske ploščice, geli, športni napitki ...).

S tresenjem se telo ogreva, a tudi porablja dodatne kalorije
Nič nenavadnega ni, da se v hladnih dneh na hladnem tresete, saj se tako namreč ogreva, pri tem pa seveda porablja dodatne kalorije. Med daljšo aktivnostjo v mrzlem dežju ali snegu, pride do nizko intenzivnega tresenja, ki ga izvajajo mišična vlakna, ki trzajo počasi in za svoje delovanje uporabljajo maščobo. Po naporni aktivnosti na prostem, ko se ohladimo, pa pride do visoko intenzivnega tresenja, ki ga izvajajo vlakna, ki trzajo hitro in za gorivo uporabljajo ogljikove hidrate. 

Poveča se potreba po uriniranju
Ste morda že opazili, da greste v hladnih dneh po teku večkrat na wc? Nič nenavadnega, saj se v hladnih dneh tovrstna potreba poveča, s tem pa se seveda poveča tudi potreba po tekočini. Zato pazite, da boste tudi v hladnih dneh dovolj pili, saj kljub temu, da je hladno, vaše telo s potom še vedno izgublja tekočino, kar lahko privede do dehidracije. To pa seveda lahko vpliva na vašo zmogljivost.

Kaj jesti, da bi zadostili potrebi telesa po dodatnih kalorijah?
To, da v hladnih dneh med tekom porabite več kalorij, še ne pomeni, da lahko pojeste vse, kar vam pride pod roke. Ravno nasprotno. Prehranjevati se morate zdravo in uravnoteženo, saj boste le tako imeli dovolj energije za tek tudi v hladnih dneh. Privoščite si polnovredna žita, kot so ovseni kosmiči, rjavi riž, kvinoja itd. Pri beljakovinah si lahko privoščite tako mlečne izdelke, kot tudi belo meso, ali še bolje ribe. Ne pozabite pa niti na zelenjavo in sadje, ki so polni vitaminov in vlaknin.
Ob tem pa ne pozabite niti na uživanje tekočine, ki je lahko v teh hladnih dneh tudi v obliki toplih nesladkanih čajev.

Povzeto/ prirejeno po: What you need to for fueling your winter runs, ki je dostopen tukaj.

Značke: Prehrana, Trening, Zdravje
Komentarji
Revija
BREZPLAČEN IZVOD
KOMPLET REVIJ