Osnovna pravila, ki jih morate upoštevati, če želite začeti teči

Osnovna pravila, ki jih morate upoštevati, če želite začeti teči
01.07.2015 AVTOR: Tina Ambrožič
Si želite začeti teči? Potem si preberite nekaj osnovnih pravil, ki jih morate pri tem upoštevati.

Pridobite si kondicijo
Tek je dokaj zahteven šport, ki bo od vas zahteval tako dovolj vzdržljivosti in energije, kot tudi določeno stopnjo fizične pripravljenosti. Tako eno kot drugo pa si lahko pridobite le z redno vadbo. Če se do sedaj niste ukvarjali s športom, za začetek poskusite s hojo, plavanjem ali kolesarjenjem. Šele po kakšnem mesecu pa boste lahko začeli tudi teči, a le na kratke razdalje in tako, da boste tek izmenjevali s hojo.

Okrepite si telo
Telo si ob anaerobnih športih lahko okrepite tudi z vajami za moč, ki jih lahko izvajate sami, ali pa v telovadnici. Da pa boste vedeli kakšne vaje izvajati in tudi zato, da jih boste izvedli pravilno, pa za pomoč prosite za to usposobljenega trenerja.

Naredite si načrt
Nepravilen pristop k teku vas lahko pripelje do poškodb, kar bi vas tudi odvrnilo od cilja. Da bi se temu izognili, si naredite načrt, kako se boste teka tudi lotili. Ta načrt mora sicer vključevati tudi pridobivanje kondicije, prehod iz hoje na tek, vaje za moč in sploh vse, kar vam bo v pomoč na poti do cilja. Da vam bo šla stvar lažje od rok, vam priporočamo, da se priključite kakšni tekaški skupini, ali za pomoč prosite trenerje teka.

Razmislite, kje boste tekli
Tečete lahko kjerkoli, saj je nenazadnje menjevanje podlage dobro tudi za vašo fizično pripravljenost. A vseeno boste najlažje in najbolje tekli tam, kjer se boste počutili prijetno, to pa je lahko v naravi, na stadionu ali na tekaški stezi v fitnesu.

Nabavite si ustrezne tekaške copate
Za začetek, dokler še pridobivate kondicijo, bodo morda res dovolj je udobni športni copati. A bolj kot se bodo vaše razdalje daljšale, boljšo obutev morate imeti. Če sami niste prepričani, kaj potrebujete, se posvetujte s strokovnjaki, odpravite se lahko tudi na testiranje stopal ter nenazadnje tudi copat. Vsekakor pa ne hitite, ampak si za izbor copat vzemite čas, saj boste le tako našli take, v katerih boste res z veseljem tekli.

S tekom začnite počasi
Ko boste imeli dovolj kondicije, lahko začnete teči, a sprva to počnite počasi in le na kratke razdalje, saj vaše telo potrebuje čas, da se navadi na novo aktivnost in njeno intenzivnost.

Bodite dosledni

Če želite nekega dne teči na dolge razdalje, morate biti dosledni in se teku posvetiti vsaj 3-4 krat tedensko. Tako se bo teka vaše telo tudi navadilo in vam omogočilo, da boste lahko tekli vse bolje, hitreje in tudi vse dlje.

Značke: Trening, Prehrana
Komentarji
Ta novica še nima komentarjev
*Za komentiranje morate biti prijavljeni.
Opozorilo: Po 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.
Revija
BREZPLAČEN IZVOD
KOMPLET REVIJ