Plavanje za regeneracijo in krepitev telesa

Plavanje za regeneracijo in krepitev telesa
26.07.2015 AVTOR: Tina Ambrožič
Plavanje ni le odlična osvežitev v vročih poletnih dneh, ampak tudi dober način za regeneracijo telesa po zahtevnih tekaških treningih ali vadba, s katero si lahko dodatno okrepite telo.

Plavanje za regeneracijo
Kako uspešno regenerirati telo po zahtevnem treningu? Poskusite s plavanjem. Študija, ki so jo objavili v International Journal of Sports Medicine, izvedena s strani raziskovalcev univerze v Zahodni Avstraliji, je pokazala, da je prav plavanje odlična aktivnost za regeneracijo, ki lahko tudi izboljša vašo zmogljivost. V študijo, ki so jo izvedli, je bilo vključenih devet dobro treniranih triatletov, ki so izvajali intervalne teke po 8x3 minute, 10 ur po teku pa so ali preplavali 2000 m ali čas, ki bi ga sicer porabili za to, preležali. Štirinajst ur po tem, pa so izvedli visoko intenziven tek vse do utrujenosti, da bi ocenili, kako dobro so okrevali po intervalnih treningih prejšnji dan. Tisti, ki so lahko tekli 13 minut, so bili tisti, ki so dan prej za regeneracijo poskrbeli s plavanjem. Tisti, ki so tekli le 12 minut, pa so bili tisti, ki so namesto plavanja, počivali.

Obenem so raziskovalci odkrili tudi to, da je plavanje kot način za regeneracija po intervalih, znižalo tudi nivo c-reaktivne beljakovine, biomarkerja za vnetje. Kar pomeni, da naj bi plavanje za regeneracijo okrepilo zmogljivost pri teku s tem, ko olajša vnetje mišičnega tkiva, ki nastane pri teku.

Plavanje za krepitev telesa
Plavanje v vodi je bolj naporno, kot pa premikanje na kopnem. Razlog za to je ta, da voda nudi večji upor kot zrak na kopnem, zato bodo v vodi vaše mišice morale delati še toliko bolj močno, da se boste lahko premikali skozi vodo. Če boste zamahe med plavanjem izvajali pravilno, pa vam to lahko pomaga tudi pri podaljševanju in raztezanju mišic. Ponavljajoči se gibi, ki vam zagotavljajo, da se premikate skozi vodo, pa vam pomagajo tudi pri razvoju mišične vzdržljivosti. Rezultat so bolj napete mišice celega telesa.

Plavanje za izgubo telesne teže
Ker se s plavanjem porabi tudi velika količina kalorij – v eni uri tudi od 500-1000 kalorij (odvisno od vaše teže, metabolizma in načina plavanja), kar je to dobro tudi za izgubo odvečne telesne teže.

Sicer pa je plavanje še posebej priporočljivo za tiste, ki z vadbo šele začenjate, saj ne obremenjuje sklepov, poleg tega pa pri plavanju ne boste tako hitro začutili utrujenosti, kot bi jo pri drugih športih, zato boste lahko bili aktivni dlje časa. 

Viri:
Swimming for post run recovery, ki je dostopen tukaj.
Does swimming tone your body, ki je dostopen tukaj.
How many calories does swimming burn, ki je dostopen tukaj.

Značke: Trening, Prehrana
Komentarji
Ta novica še nima komentarjev
*Za komentiranje morate biti prijavljeni.
Opozorilo: Po 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.
Revija
BREZPLAČEN IZVOD
KOMPLET REVIJ