Pogosta vprašanja, ki si jih zastavljajo tekači začetniki

Pogosta vprašanja, ki si jih zastavljajo tekači začetniki
18.08.2014 AVTOR: Tina Ambrožič
Zbrali smo najpogostejša vprašanja tekačev začetnikov in nanje podali tudi ustrezne odgovore. Preberite si jih, morda pridejo prav!

Kako začeti?
Če niste v dobri fizični kondiciji, potem je dobro, da prvo začnete hoditi. Za začetek bo dovolj 10-30 minut dnevno. Ko boste dosegli zgornjo mejo, torej 30 minut in jih odhodili brez težav, ste pripravljeni na lahkoten tek. A tudi tukaj morate začeti počasi in postopoma. Tek sprva vključite v hojo in sicer tako, da, na primer, 5 minut hodite, nato pa lahkotno 1-2 minuti tečete.

Je bolečina med tekom normalna?
Tek zna na začetku biti malce neprijeten, še posebej, ko podaljšujete dolžino ali intenziteto treninga. Če začutite bolečino je to lahko znak poškodbe, zato je bolje, da  tekom prenehate takoj in si vzamete nekaj dni za počitek. V primeru, da bolečina ne preneha, obiščite zdravnika.

Ali potrebujem tekaške copate?
Čeprav za tek ne potrebujete kakšne posebne opreme, se velja pri copatih potruditi in si nabaviti športne copate posebej za tek. Le-te so namreč zasnovane prav za ta šport in lahko tako tudi ustrezno varujejo vaše noge in stopala pri obremenitvah med tekom.

Kakšna je razlika med tekom na tekaški stezi in tekom v naravi.
Tek na tekaški stezi je nekoliko lažji, saj na njej niste soočeni z naravnimi pogoji. Zato je dobro, da si stezo nekoliko dvignete, da je nekoliko bolj ‘naravna ’ kot je v resnici. Začetnikom steza pogosto ustreza, a seveda je tek v naravi posebno doživetje ter nekoliko večja obremenitev za telo.

Kje lahko tečem?
Tečete lahko kjerkoli si želite in kjer vam je prijetno. Najboljši je seveda tek v naravi, kjer ni prometa in lahko uživate v zvokih narave in svežem zraku. Da boste vedeli, koliko pretečete si pomagate z ustrezno aplikacijo na telefonu ali uro z gps-om,

Ko tečem sem vedno brez sape. Je s tem kaj narobe?
Najverjetneje tečete prehitro. Sprostite se in nekoliko upočasnite ter se osredotočite na dihanje, po potrebi pa se kdaj tudi ustavite in sprehodite. Tako bo gibanje lažje in prijetnejše.

Med treningom me pogosto zbada ob strani. Se bo to kdaj nehalo?
Pri tekačih začetnikih so tovrstne težave pogoste, saj vaš trup ni vajen določenih gibov. Seveda te težave s časom in s pridobljeno kondicijo izginejo. Do takrat pa vam lahko pomaga ustrezno dihanje, s katerim boste nekoliko sprostili trebušne mišice.

Naj med tekom diham skozi nos ali usta?
Čez nos in čez usta, saj je to naravna in normalna star. Usta imejte le rahlo odprta, mišice čeljusti pa nekoliko sprostite.
 

Prirejeno po: Beginners FAQS, dostopen tukaj.

Značke: Trening, Prehrana
Komentarji
Ta novica še nima komentarjev
*Za komentiranje morate biti prijavljeni.
Opozorilo: Po 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.
Revija
BREZPLAČEN IZVOD
KOMPLET REVIJ