Pomanjkanje spanja in tek

Pomanjkanje spanja in tek
04.09.2016 AVTOR: Tina Ambrožič
Premalo spanja lahko slabo vpliva na vaše počutje, sposobnosti za tek in tudi zdravje.

Zakaj je spanec tako pomemben
Spanje je izjemno pomembno tako za naše dobro počutje, kot tudi za naše zdravje. Njegovo pomanjkanje namreč povečuje možnosti za bolezni srca, debelost, diabetes, visok krvni tlak, poruši se hormonsko ravnotežje, imunski sistem in še bi lahko naštevali. Poleg tega pa smo tudi bolj raztreseni, slabe volje, pozabljivi in imamo težave s koncentracijo.

Aktivnim pa pomanjkanja spanja lahko povzroči težave tudi na treningih, saj ti zaradi utrujenosti postajajo vse težji, povečajo pa se tudi možnosti za poškodbe. Spanje namreč igra ključno vlogo pri regeneraciji telesa, sploh po vadbi. Med to namreč pride do mikropoškodb, ki se najlažje sanirajo prav med počitkom. V primeru, da je tega premalo ali ga sploh ni, pa se povečajo možnosti za večje poškodbe.

Koliko ur bi morali spati
Strokovnjaki sicer priporočajo, da naj bi spali vsaj 7-9 ur na noč, a dejstvo je, da je količina spanja stvar posameznika. Nekaterim je dovolj že okoli šest ur na noč, spet drugim pa osem, devet ali celo deset ur spanja. Koliko ga potrebujete vi, verjetno po izkušnjah najbolje veste sami.

Kdaj bi morali spati še več
V primeru povečanega obsega treningov, stresa, delovnih obveznosti in drugega se lahko zgodi, da vam količina spanja, ki vam je do sedaj ustrezala, ne zadošča več. V tem primeru ga boste seveda potrebovali več, dobro pa je tudi, da treninge in obveznosti malce zmanjšate, da se telo spočije. Ko se boste spet počutili dobro, pa lahko obsege treningov začnete počasi povečevati.

Kaj se zgodi, če ne spite dovolj in tečete?
Pomanjkanje spanja seveda vpliva na sposobnost za tek, saj nenaspani zagotovo ne boste zmogli teči tako hitro ali tako daleč, kot bi, če bi spali dovolj. Prav tako verjetno tudi ne boste najboljše volje, kar bo še dodatna ovira za dober tek.

Bi kljub pomanjkanju spanja radi tekli?
Če ne spite dovolj nekaj dni zaporedoma ali le eno noč, je včasih treninge bolje spustiti in si privoščiti počitek, saj vaše utrujeno telo ne deluje optimalno, večja pa je tudi možnost poškodb. Če bi trening vseeno radi opravili, pa bodite nežni do sebe in tecite po pameti in svojih zmožnostih. Če bo šlo, tecite, sicer pa ne bo nič narobe, če boste več hodili, kot tekli.

Kako spati bolje?
Se sprašujete, kako spati še bolje? Poskusite iti v posteljo vsak dan ob isti uri in tudi vstati ob približno isti uri. Da bo kvaliteta spanja dobra, pa poskrbite za to, da bo vaša soba prezračena, da vam v njej ne bo prevroče in tudi ne prehladno. V njej pa naj bo tudi dovolj temno in mirno. 

Značke: Zdravje, Trening, Oprema
Komentarji
Ta novica še nima komentarjev
*Za komentiranje morate biti prijavljeni.
Opozorilo: Po 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.
Revija
BREZPLAČEN IZVOD
KOMPLET REVIJ