Pravila teka po 40-em letu

Pravila teka po 40-em letu
06.05.2018 AVTOR: Tina Ambrožič
Ste stari čez 40 let in tečete? Preverite, kaj morate storiti, da boste tudi v tem starostnem obdobju tekli brez težav.

Po štiridesetem letu starosti veliko tekačev opaža, da so pri teku vse počasnejši, kriv za to pa je upad moči, gibljivosti in kostne gostote. Dobra novica pa je, da težave lahko omilite ...

Okrepite svoje telo
Trening za moč je v srednjih letih še pomembnejši kot kdajkoli prej. Vsako desetletje se mišična masa namreč zmanjša za okoli 8%. Da bi njeno izgubo preprečili, morate poskrbeti za kvalitetne treninge za moč, s katerimi boste okrepili mišie, s tem pa bodo med aktivnostjo manj trpeli tudi vaši sklepi.

Pazite na kosti
Ne le mišična masa, tudi gostota kosti je z leti vse manjša, s tem pa se poveča tudi možnost za stresne frakture. Da bi tovrstne težave preprečili poskrbite, da boste zaužili dovolj kalcija in vitamina D. Prvega je največ v mlečnih izdelkih, tofuju, brokoliiju in sardinah. Drugega pa najdete v ribah in ribjem olju ter seveda ob izpostavljenosti sočni svetlobi.

Z vajami ohranjajte hitrost
Da bi še naprej lahko tekli tako hitro, kot si želite, boste seveda morali vaditi, morda še malce več kot običajno. V svoje treninge tako ne pozabite vključiti sprintov, tempo tekov ali intervalnih tekov, saj vam bo vse pomagalo ohranjati željeno hitrost.

Prilagodite svoje cilje
Četudi vam morda hitrost ne bo uspelo ohraniti na optimalni ravni, to še ne pomeni, da je za vas izzivov konec. Preprosto ozrite se za novimi. Morda je čas, da začnete teči na dolge proge, se udeležite triatlona ali pa preizkusite gorski tek. Nenazadnje je najbolj pomembno to, da pri teku uživate in z njim naredite nekaj dobrega zase in za svoje telo.

Ne pozabite na valjčkanje
Še ena stvar, ki jo potrebujete, da bi dobro tekli, je tudi vaša gibljivost telesa. To boste dosegli tako, da se boste raztezali po treningu, odveč ne bo tudi kakšna masaža s pomočjo valjčka. Z njim boste namreč sprostili tkivo in pospešili pretok krvi po telesu.

Povzeto po: Rules of runnning: Over 40's, ki je dostopen tukaj.

Značke:
Komentarji
Revija
BREZPLAČEN IZVOD
KOMPLET REVIJ