Prigrizek po treningu za boljšo regeneracijo telesa

Prigrizek po treningu za boljšo regeneracijo telesa
17.05.2013 AVTOR: Tina Ambrožič
Po dolgem teku ali tekmi morate poskrbeti za ustrezen prigrizek, ki bo prispeval k boljši regeneraciji telesa.

Regeneracijski obrok je, tako kot gorivo za avto, gorivo za telo. Morate ga zaužiti v roku 30-60 minut po zaključku vadbe. Takrat so vaše mišice namreč najbolj dovzetne za vsrkanje hranil in glikogena ter se tako lahko začnejo hitreje obnavljati po napornem treningu. Če je prigrizek pravilno sestavljen, lahko pomaga optimizirati mišico in glikogenske zaloge v jetrih ter nenazadnje pripravi telo na naslednji trening, ki bo tako še lažji. V primeru, da ta prigrizek ispustite, je velika verjetnost, da bodo po napornem treningu bolečine v mišicah še toliko bolj intenzivne.

V naslednjih vrsticah najdete nekaj smernic za sestavo prigrizka po vadbi, ki jih priporočajo na spletni strani Runner's World, kjer si lahko tukaj, tudi preberete celoten članek.

1. Zaužijte kvalitetne ogljikove hidrate. Pomembno je da, v svoj regeneracijski obrok vključite ogljikove hidrate, saj boste edino tako lahko napolnili glikogenske zaloge v jetrih in mišicah.
2. Dodajte beljakovine. Raziskave so pokazale, da dodatek manjše količine beljakovin (cca 15-25g) v regeneracijskemu obroku, izboljša obnovo mišic po treningu (in sanira morebitne mikropoškodbe), poveča količino beljakovin v mišicah ter prispeva k lažjim treningom.
3. Ne pozabite na tekočino! Po vsakem treningu morate tudi nadomestiti izgubljeno tekočino. Če jo dodate vašemu regeneracijskemu obroku, bo regeneracija veliko hitrejša. Če namreč zaužijete vodo skupaj s hrano, ki vsebuje ustrezne minerale, bo tekočina ostala v vašem telesu in ustrezno vzpostavila vaše hidratacijsko ravnovesje.
Da boste vedeli, ali ste zaužili dovolj tekočine, se stehtajte pred in po treningu. Vsaj toliko kot bo minusa na tehtnici in še malo več morate zaužiti, da bo telo ustrezo hidrirano. Če se ne morete stehtati pa po malem pijte vse dokler bo žeja prisotna in urin ne bo zelo svetel.

Značke: Trening, Prehrana
Komentarji
Revija
BREZPLAČEN IZVOD
KOMPLET REVIJ