Resnica o kavi in teku

Resnica o kavi in teku
18.06.2018 AVTOR: Tina Ambrožič
Radi pijete kavo? Po tem članku jo boste zagotovo še raje ...

Kako kofein vpliva na vadbo?
Kavica ni le nekaj, kar vas zjutraj prebudi, ampak ima tudi druge učinke na telo. Kriv za to je kofein, ki ima številne fiziološke učinke tudi na izboljšanje zmogljivosti pri teku in drugih vzdržljivostnih športih. Hitro se namreč absorbira v prebavni trakt in tudi blago stimulira številne organe v telesu.

Ali lahko zaužijete preveč kofeina?
Pretiravanje s kofeinom seveda ni priporočljivo, saj kot ste verjetno že kdaj izkusili, lahko povzroči nespečnost, tresenje in še kakšno ne ravno prijetno izkušnjo. Sicer pa se omejitev vnosa kofeina najbolj priporoča tistim s srčnimi težavami, nosečnicam in tistim, ki jemljete določena zdravila.

Kako vam lahko kofein pomaga pri visoko intenzivni vadbi?
Kofein poveča pretok prostih maščobnih kislin, kar pomeni, da varčuje z glikogenom. Študije pa so tudi pokazale, da so kofeinski nadomestki (med 3-6mg/kg) učinkoviti pri izboljšanju zmogljivosti, kar se je izkazalo tako pri plavalcih kot tudi pri kolesarjih. Slednji so namreč za kar 15 minut izboljšali svojo zmožnost kolesarjenja, potem ko so uro pred vadbo zaužili 330mg kofeina.

Koliko ga potrebujete?
Ne toliko, kot si mislite. Če trenirate vzdržljivostne športe, se priporoča le 3-6mg kofeina na kilogram telesne teže.

Kje ga najdete?
Kofein najdete v kavi in kofeinskih napitkih. A ne bo odveč, če boste preverili tudi, koliko kofeina boste s posameznim napitkom zaužili. Če sicer kofeina ne uživate pogosto pa pazite, da ga ne boste zaužili preveč, saj bi lahko imel ravno nasproten učinek od željenega.

Povzeto po: 5 truths about running and coffeine, ki je dostopen tukaj.

Značke:
Komentarji
Revija
BREZPLAČEN IZVOD
KOMPLET REVIJ