S tekom proti depresiji

S tekom proti depresiji
27.12.2015 AVTOR: Tina Ambrožič
Vadba ugodno vpliva na zdravje in naše psihično počutje, zato je odlično 'zdravilo' tudi v primeru boja z depresijo.

Kako vadba vpliva na razpoloženje
Dopamin, serotonin in norepinefrin so le ene izmed snovi, ki vplivajo na naše počutje. Če je njihova vsebnost v telesu visoka, smo lahko dobre volje, v nasprotnem primeru pa slabe. To je, na primer zelo izrazito pri ljudeh z depresijo, ki imajo nizke vsebnosti serotonina in norepinefrina. Da bi se počutili bolje, si morajo pogosto pomagati z antidepresivi, ki vplivajo na nivoje omenjenih snovi v telesu. Dobra novica pa je, da ima na razpoloženje in vsebnosti dopamina in serotonina velik vpliv tudi vadba, kar je še posebej dobro za bolnike z depresijo. Članek, objavljen leta 2006 v reviji Journal of Psychiatry & Neuroscience, navaja, da so zahtevnejša depresivna stanja povezana z zmanjšanjem proizvodnje nevrotranzmiterjev, vadba pa spodbuja proizvodnjo triptofana, ki je eden od gradnikov serotonina. Vadba obenem ustvari še celo vrsto ugodnih učinkov za telo, kot so, na primer zmanjšanje stresnega hormona in povečana telesna temperatura - kar vodi k sprostitvi in zmanjšani mišični napetosti, kot tudi povečana količina nevrotranzmiterjev v telesu.

Tek kot terapija
Za tiste, ki trpijo za depresijo je tako lahko tek ali kombinacija teka in zdravil odlična terapija in pot k dobremu počutju. To je pokazala tudi študija, izvedena leta 1999, ki je vključevala 156 zmerno depresivnih moških in žensk, v kateri je ena skupina vadila, druga jemala zdravila, tretja pa je jemala zdravila in vadila. Čeprav so zdravila res hitreje zmanjšala simptome depresije kot pa vadba, po 16 tednih med skupinami ni bilo nobene razlike več. Po 10 mesecih pa je skupina, ki je le vadila, imela manj možnosti za depresijo, kot skupina, ki je jemala zdravila oziroma skupina, ki je kombinirala vadbo in zdravila.
Leta 2004 izvedena študija, ki je primerjava tek in psihoterapijo, je prav tako pokazala, da tek znatno zmanjša depresijo. V njej so nekateri udeleženci raziskave 10 tednov trikrat tedensko vadili po 20 minut, drugi so imeli 60-minutno psihoterapijo, tretji pa kombinacijo teka in terapije. Vse kombinacije so v končni fazi imele enak učinek – depresivno počutje se je znatno zmanjšalo.

Zakaj se po teku počutite bolje?
Po aktivnosti se v telesu poveča nevrokemična dejavnost, zato se tudi počutite bolje. In bolj kot boste vadbi predani, bolj močno bo vaše telo pa tudi možgani. Vadba namreč vpliva na utrujenost, spanec, dobro počutje, moč, kognitivne funkcije, spreminja tudi vnetne in imunske odzive telesa itd. vse to in še več pa vpliva tudi na spremembe v razpoloženju.

Prirejeno/ povzeto po: Cheaper than therapy, ki je dostopen tukaj.

 

Značke: Zdravje, Oprema
Komentarji
Revija
BREZPLAČEN IZVOD
KOMPLET REVIJ