Trening na kolesu vam lahko pomaga teči hitreje

Trening na kolesu vam lahko pomaga teči hitreje
09.12.2015 AVTOR: Tina Ambrožič
Ste mislili, da morate za to, da bi lahko tekli hitreje izvajati sprinte in podobne vaje za izboljšanje hitrosti. Pozabite na to. Za izboljšanje hitrosti se je najbolje usesti na kolo.

Študija, objavljena v reviji Journal of Strength & Conditioning Research, pravi da lahko vsaj 15 minut ali več visoko intenzivnega treninga na kolesu vpliva na vašo hitrost pri teku. Za to naj bi bil kriv povečan srčni utrip, do katerega pride med kratkimi počitki med intervali, ki prisili mišice, da se hitro privadijo na tovrsten trening.

Seveda so znanstveniki študijo izvedli in potrdili tudi v praksi. V njej je sodelovalo 32 tekačev na dolge proge, ki so na sobnem kolesu dva tedna izvajali visoko intenziven trening. Od štirih skupin so tri dva tedna trenirale na kolesu in izvajale običajne tekaške treninge, kontrolna skupina pa je tekla kot običajno. Raziskave so pokazale, da so tisti, ki so ob kolesarjenju tekli in med intervali imeli 30 sekundne počitke, v povprečju povečali hitrost teka za 3%.

Zakaj je prišlo do takih sprememb? Strokovnjaki menijo, da zato, ker skupina, ki je imela le malo časa za počitek med intervali, ni imela časa, da bi popolnoma okrevala, zato so se njihove mišice in krvožilni sistem morali temu prilagoditi.

Sicer pa visoko intenzivni trening dokazano ugodno vpliva na zdravje posameznika. Saj znižuje krvni tlak, občutljivost na inzulin in nivo holesterola v krvi. Dober pa je tudi, ko želite zmanjšati telesno težo, saj pospešuje kurjenje maščob.

Povzeto po: The keys to running faster that has nothing to do with running, ki je dostopen tukaj.

Značke: Prehrana
Ključne besede: intervali, tek, KOLESARJENJE, visoko intenziven trening, hitrost, prehrana
Komentarji
StaraKost 10.12.2015 13:45

Za te namene obstaja intervalni trening, ki ga lahko izvajamo na razne načine, tudi brez kolesa. To ve že vsak malo bolj resen rekreativec. Otkrivajo toplo vodo :).

lujzh 11.12.2015 11:15

V članku ste napisali, da tak trening niža občutljivost na Insulin- to bi bilo slabo, v resnici viša občutljivost na Insulin, kar je koristno.
Poleg tega intenziven kolesarski trening tudi okrepi mišice nog, predvsem stegenske, kar omogoči lažji in hitrejši tek.
Vse to že več let opazim na sebi-trening na kolesu, predvsem ciklokros, mi bistveno pospeši tekaške treninge smeh.

Maj_ex 15.12.2015 08:25

No, mogoče še bolj pomembna za tekače pa je neverjetno učinkovita in zanimiva regeneracija od teka s pomočjo lahkega, kolesarskega treninga.
Tako pri teku, kot pri kolesarstvu je namreč okvir optimalne kadence okrog 90 oz. 180 obratov/korakov na minuto (ena noga oz. obe nogi).

Vran 17.12.2015 21:15

Zdravo.

Zanimiv članek, me pa zanima če bi mi znali odgovoriti na moje vprašanje. Sam sem kolesar in na kolesu mi ni problem narest tudi do 150km, oziroma mi intenzivnost treninga na kolesu ne moti. Pri teku se pa zatakne, ko pretečem cca 2km se mi začne vrteti.. teka se zato izogibam... pred lani sem šel na urbani gladiator (6km) bi blo zahtevno, ko sem uro po teku prišel domov se mi je vrtelo in bilo mi je slabo....  verjtno to ni ok. Imate mogoče kako idejo kje bi bil vzrok 

lujzh 21.12.2015 21:01
@Vran:

Zdravo.

Zanimiv članek, me pa zanima če bi mi znali odgovoriti na moje vprašanje. Sam sem kolesar in na kolesu mi ni problem narest tudi do 150km, oziroma mi intenzivnost treninga na kolesu ne moti. Pri teku se pa zatakne, ko pretečem cca 2km se mi začne vrteti.. teka se zato izogibam... pred lani sem šel na urbani gladiator (6km) bi blo zahtevno, ko sem uro po teku prišel domov se mi je vrtelo in bilo mi je slabo....  verjtno to ni ok. Imate mogoče kako idejo kje bi bil vzrok 

Najlažje bi ugotovil, kaj se ti dogaja med tekom z obremenilnim testiranjem na tekaški preprogi pod nadzorom kardiologa, ki bi med naporom analiziral EKG-lahko, da gre za motnje srčnega ritma. Možno pa je tudi, da tečeš prehitro, ker imaš od kolesarjenja izvrstno kondicijo, nimaš pa ustrezne tekaške ekonomike gibanja. Če kardiolog ne ugotovi nepravilnosti pa predlagam obisk pri nevrologu in preiskave (CT, MR, angiografija možganskega žilja).
Dokler ne odkriješ vzroka težav se rajši izogni obremenitvam, ki ti povzročajo težave.   

Vran 24.12.2015 21:11

hvala za nasvet, definitivno se bom po praznikih oglasil pri svojem zdravniku in videl kam naprej, šeenkrat hvala

*Za komentiranje morate biti prijavljeni.
Opozorilo: Po 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.
Revija
BREZPLAČEN IZVOD
KOMPLET REVIJ