Trening za moč za še boljši tek

Trening za moč za še boljši tek
02.03.2016 AVTOR: Tina Ambrožič
Raziskave so pokazale, da lahko trening za moč izboljša vaš tek in posledično tudi dosežke.

Raziskovalci iz Španije in Grčije so preučili nešteto študij, ki so vpliv treninga za moč na tek in pod drobnogled vzeli pet tistih, ki so izpolnjevale naslednje kriterije:
- sodelujoči v študiji so bili profesionalni tekači na srednje dolge ali dolge proge
- maksimalna količina kisika oziroma VO2 max je moral biti najmanj 60 mL/kg/min, kar nakazuje na to, da gre za posameznika z veliko količino treninga in sposobnosti
- študija je morala vključevati kontrolno skupino, ki ni izvajala treninga za moč
- trening za moč je moral trajati vsaj štiri tedne
- učinkovitost teka je bilo potrebno izmeriti pred in po treningu za moč

Vse študije so sicer bile precej raznolike in so trajale od 8-12 tednov, vključevale pa so dva do tri dodatne treninge na teden (tekači so jih sicer že izvajali šest do devet). Sam trening za moč pa je vključeval nizko do srednje težko obremenitev, dve do štiri različne vaje, pliometrične poskoke in kratke šprinte. Rezultati pa so pokazali, da se je prav z uvedbo treninga za moč izboljšal tudi tek.

Seveda to samo po sebi še ne mora dati odgovora na to ali bi za boljši tek res morali dvigovati uteži. Nenazadnje veliko profesionalnih tekačev treninga za moč sploh ne izvaja, veliko rekreativnih tekačev pa tudi nima časa za dodatne treninge in raje le tečejo več, kar sicer lahko izboljša tek kot tudi vsesplošno pripravljenost. A če odmislimo dejstvo, da vam trening za moč lahko pomagajo pri izboljšanju teka, je ta koristen tudi za to, ker vam pomaga, da se izognete poškodbam, povečate mišično maso, okrepite telo in izboljšate zdravje. 

Torej, je trening za moč res nujno potreben tudi za izboljšanje teka in doseganje boljših rezultatov? Glede na rezultate študije lahko rečemo, da je temu tako, zagotovo pa ni edina stvar, ki jo lahko naredite, da izboljšate svoje dosežke.

Povzeto po: Strenght training for running economy, ki je dostopen tukaj.

Značke: Trening, Prehrana
Komentarji
Revija
BREZPLAČEN IZVOD
KOMPLET REVIJ