Zakaj bi morali jesti več citrusov?

Zakaj bi morali jesti več citrusov?
27.11.2016 AVTOR: Tina Ambrožič
V zimskem času je dobro uživati veliko sadja, predvsem citrusov, ki imajo poleg velike vsebnosti vitamina C še številna druga hranila, ki imajo ugoden učinek na zdravje.

Vsebujejo veliko vlaknin
Z uživanjem citrusov boste v telo vnesli veliko prehranskih vlaknin. Največ teh boste našli v manjši pomaranči, in sicer kar 2.4 grama, v večji mandarini jih je kar 1.8 grama, v manjši grenivki pa 1.1 gram. Sicer pa je kar 60-70 odstotkov vlaknin v pomaranči ali grenivki topnih in nižajo holesterol ter preprečujejo dvig sladkorja v krvi. Ostale netopne vlaknine pa pomagajo izboljšati prebavo.

Pomagajo ohranjati kožo zdravo
Citrusi vsebujejo veliko vitamina C, ki ne pomaga le krepiti imunskega sistema, ampak tudi ugodno vpliva na zdravje kože. Pomaga namreč proizvajati kolagen, ki nudi strukturo in elastičnost vaši koži in kitam. Kot antioksidant pa tudi nevtralizira proste radikale preden ti poškodujejo zdrave celice, ki sicer preprečujejo vnetja, ki bi lahko vodila h kroničim boleznim. Moški naj bi sicer dnevno zaužili okoli 90 miligramov vitamina C, ženske pa okoli 75 miligramov.

Pomagajo pri izgubljanju odvečne teže
Študija izvedena leta 2011 na univerzi Western v Londonu (Ontario, Kanada), je pokazala da, nobiletin (vrsta flavonodia), ki je pridobljen iz mandarin, pomaga preprečiti debelost in nudi zaščito proti diabetesu tipa 2. Raziskava je bila sicer opravljena na miših, pri kateri so ene hranili s dieto, visoko z maščobami, druge pa s preprostimi sladkorji. Ena skupina je seveda postala predebela in začela kazati znake diabetesa tipa 2. Druga skupina, z isto dieto, a z dodatkom nobiletina, pa je sicer pridobila težo, a ob tem ni bilo vidnih sprememb v ravni glukoze in inzulina.

Zmanjšujejo možnost za kap
Študija objavljena leta 2012 v reviji Stroke, pri kateri so strokovnjaki preučevali prehranske navade skoraj 70.000 žensk v obdobju štirinajstih let, je pokazala, da so ženske, ki so uživale veliko citrusov (še posebej tiste, ki so vsebovali veliko flavanonov, kot so pomaranče in grenivke) imele za kar 19% manjšo možnost za krvne strde in z njim povezano kapjo, kot tiste, ki citrusov niso uživale.

Pomagajo preprečevati nastanek rakavih obolenj
Flavonodi, ki dajejo citrusim barvo in grenak okus so tudi močni antioksidanti, ki pomagajo zmanjšati vnetja in pomagajo preprečiti nastanek rakastih obolenj. Do tega sicer pride tako, da pomagajo telesu izločiti karcinogene ter tako, da ubijejo rakave celice.

 

Viri:
6 health benefits of citrus fruits, ki je dostopen tukaj.
What are the health benefits of citrus fruit?, ki je dostopen tukaj.

Značke: Prehrana, Zdravje
Komentarji
Revija
BREZPLAČEN IZVOD
KOMPLET REVIJ