Zakaj je vitamin D tako pomemben

Zakaj je vitamin D tako pomemben
12.06.2016 AVTOR: Tina Ambrožič
Vitamin D je zelo pomemben za številne procese v telesu, a nam ga zato, ker je njegov primarni vir sončna svetloba, pogosto primanjkuje. Ker pa nam ta vitamin lahko ob trdnem zdravju pomaga tudi pri izboljšanju atletskih sposobnosti, je dobro, da veste, k

Pomanjkanje vitamina D ni niti tako redko, saj je vir tega sončna svetloba, oziroma ultravijolični žarkov B (UVB), iz katerih naše telo sintetizira vitamin D. Ker pa si priporočene dnevne količine ne moremo vedno zagotovi, sploh ne v zimskih mesecih, se lahko zgodi, da nam ga začne primanjkovati. Čeprav si pri polnjenju rezerv lahko pomagamo tudi z določeno hrano, ki ta vitamin vsebuje (na primer morska hrana, jajca in gobe) to ni vedno dovolj. Pomanjkanje vitamina D se žal lahko začne kazati tudi v slabšem zdravstvenem stanju. S pomočjo vitamina D se namreč lažje absorbira kalcij, ki je potreben za zdrave kosti. Če ga nimate dovolj, so možnosti za razne frakture povečane, sploh, če se ukvarjate s tekom. Tisti, ki veliko trenirajo, pa se pogosto pritožujejo tudi nad pogostimi bolečinami v mišicah po treningih. Nenazadnje pa v primeru pomanjkanja vitamina D oslabi tudi imunski sistem, zato lahko hitreje zbolite.

Kaj morate torej narediti, da vam tega za zdravje in aktivnost zelo pomembnega vitamina ne bi primanjkovalo? Poskusite naslednje.
- Vsak dan si privoščite vsaj 10 minut na soncu, kateremu izpostavite čim večji del telesa. Seveda pa ne pozabite svoje kože zaščititi s kremo z zaščitnim faktorjem.
- Uživajte hrano, ki vsebuje vitamin D: morska hrana, sir, jajca, gobe.
- Ne pozabite na maščobe! Vitamin D je v topen v vodi, kar pomeni, da morate v kombinaciji s hrano, ki ga vsebuje, uživati tudi zdrave maščobe, da bi se ta lahko absorbiral v telo.
- Pred jemanjem prehranskih dodatkov vitamina D se posvetujte z zdravnikom. Če menite, da vam vitamina D resno primanjkuje, seveda lahko posežete po prehranskih dodatkih, ki ga vsebujejo. Ker pa vitamina D lahko zaužijete preveč, kar bi bilo nevarno, se pred jemanjem kakršnihkoli dodatkov, posvetujte z zdravnikom.

Viri:
The link between vitamin D and athletic performance, ki je dostopen tukaj.
Ask the dietitian: Getting enough salt and vitamin D, ki je dostopen tukaj.
 

Značke: Zdravje, Prehrana
Komentarji
Revija
BREZPLAČEN IZVOD
KOMPLET REVIJ