Izleti - Valvasorjev dom pod Stolom (1181 m)

Valvasorjev dom pod Stolom (1181 m)
31.03.2013 AVTOR: Matej Zalar

Triatlon Karavanke 2013
www.triatlon-karavanke.si

Zavod za turizem in kulturo Žirovnica
Žirovnica 14, 4274 Žirovnica
T: 04 580 15 03
info@zirovnica.eu
www.zirovnica.eu

Valvasorjev dom pod Stolom (1181 m)
T: 051 328 648 in 040 618 756
Zelo dobro obiskan dom je odprt celo leto.

Triatlon Karavanke se bo 8. junija začel na Bledu z veslanjem. S kajakom bo treba obkrožiti Blejsko jezero, proga bo dolga 5,2 kilometra in govori se, da bo veslanje najtežji zalogaj. Sledi štirinajst kilometrov kolesarjenja s kar 580 metri višinske razlike. Proga se najprej vzpne v Gorje in se skozi Zasip spusti v dolino Save. Sledi vzpon proti Žirovnici, kamor vodi cesta skozi Breg, in naprej v dolino Završnice, kjer se bodo na križišču pred jezerom kolesarji preobuli v tekaške copate. Cilj bo pri Valvasorjevem domu pod Stolom (1181 metrov). Skupaj torej 22,4 kilometrov in 1131 metrov višinske razlike – lani je sicer še tlela ideja, da bi tekače poslali na Stol, s čimer bi dodali dobrih 1000 metrov vzpona, a bi bil to  vendarle prehud zalogaj že zaradi logistike, poleg tega pa tako zahteven triatlon ne bi bil več primeren za množice.

Traso teka smo si ogledali že pred časom. Vzpon iz Završnice »na Valvasorja « je trening trasa domačinov, ki bodo na triatlon verjetno prišli s kondicijo nabiti kot Napoleonovi topovi s smodnikom. Če boste šli na ogled proge v popoldanskem času, se skoraj ne more zgoditi, da vas kdo ne bi prehitel – v nasprotnem primeru lahko na triatlonu verjetno računate na zmago. Na vzponu premagamo okoli 550 metrov višinske razlike. Začetek po makadamski cesti je udoben, po približno 400 metrih pa pri pašni ogradi že zavijemo levo čez pašnik. Prečkamo potok, prvega preskočimo, čez drugega vodi brv in čez travnik nadaljujemo do gozda. Tam se pot strmo vzpne in odtlej samo še sledimo planinskim markacijam. Če samo Valvasor za vas ni dovolj, lahko tečete še do Zabreške planine, ki postreže s čudovitim razgledom, ali kar na Stol.