Hrana, s katero lahko nadomestite elektrolite

Hrana, s katero lahko nadomestite elektrolite
08.04.2018 AVTOR: Tina Ambrožič
Se želite pri nadomeščanju elektrolitov med in po aktivnosti izogniti športnim napitkom z elektroliti, ki pogosto vsebujejo sladkorje in aditive? Preverite katera živila so vam pri tem lahko v pomoč ...

Če trenirate dolge teke in se obenem veliko potite, boste seveda poleg tekočine v telo morali vnesti tudi elektrolite. To lahko storite na različne načine – s posebnimi napitki ali prehranskimi pripravki, ali s hrano. Slednja namreč poleg elektrolitov vsebuje tudi vitamine in druge za zdravje koristne snovi. Kateri elektroliti so pomembni in katera hrana jih vsebuje, pa vam izdamo v nadaljevanju ...

Natrij
Natrija sicer ne smemo uživat v prekomernih količinah, a če in ko se veliko potimo, je še kako potreben. Sol namreč pomaga telesu zadrževati vodo ter pomaga, da smo dlje časa hidrirani. Seveda vam pretiravati ni potrebno. 800mg natrija boste brez težav nadomestili s kozarcem čokoladnega mleka, krožnikom juhe, pestjo slanih prestic ali žličko arašidovega masla.

Klorid
Klorid se običajno kombinira z natrijem, najti pa ga je mogoče v namizno soli in procesirani hrani. Sicer pa v telesu skrbi za ohranjanje ravnotežja tekočine, krvnega volumna, krvnega tlaka in ph nivojev tekočine. Ker ga s potenjem izgubljamo v večjih količinah, ga moramo tudi nadomestiti. S hrano to lahko storite tako, da uživate olive, paradižnik, zeleno, rž ali morske alge.

Kalij
Kalij podpira delovanje celic in srca, uravnava krvni tlak, preprečuje izgubo kostne gostote in levidčne kamne, ključno vlogo pa igra tudi pri krčenju mišic. Ker tudi ta mineral izgubljamo med potenjem, ga je potrebno nadomestiti. V hrani se nahaja v bananah, sladkem krompirju, zeleni listnati zelenjavi, fižolu in grahu, avokadu ter suhem sadju.

Kalcij
Še en zelo pomemben mineral, na katerega ne smete pozabiti je tudi kalcij. Najboljši vir tega pa je zagotovo mleko, ki je odličen vir ogljikovih hidratov in kalcija, natrija ter kalija, vsebuje pa tudi kvalitetne beljakovine. Vse to pa je seveda pomembno tudi za dobro regeneracijo mišic.

Magnezij
Magnezij je eden od najpomembnejših mineralov v telesu, saj sodeluje v številnih telesnih procesih. Njegovo pomankanje vam zato lahko povzroči številne, zato pazite, da ga boste zaužili dovolj. V hrani ga, na primer, najdete v zeleni zelenjavi, polnovrednih žitih, oreščkih, arašidovem maslu in leči.

Povzeto po: the best foods to replenish electroytes, ki je dostopen tukaj.

Značke: Prehrana
Ključne besede: klorid, natrij, magnezij, kalij, kalcij, hranila, elektroliti, hrana, prehrana
Komentarji
Ta novica še nima komentarjev
*Za komentiranje morate biti prijavljeni.
Opozorilo: Po 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.
Revija
BREZPLAČEN IZVOD
KOMPLET REVIJ