Kaj vse pridobimo, če v trening dodamo tudi tek v klanec?

Kaj vse pridobimo, če v trening dodamo tudi tek v klanec?
10.01.2019 AVTOR: K.R., Foto: www.runnersworld.com

Tek v hrib? Morda se res ne sliši pretirano mamljivo, a zagotovo ima svoje prednosti.

Zaradi očitnih razlogov tek v klanec poveča stopnjo težavnosti teka. Koristno bo, če boste v svoje tekaške treninge vključili tek v klanec. Teku dodajo intenzivnost in raznolikost, s čimer povečate vzdržljivost, anaerobno zmogljivost, hitrost, moč, naučite se varčevati z energijo in veliko naredite na psihični moči. Poveča se srčni utrip, ki poveča aerobične in anaerobične zmogljivosti. Tek v klanec prav tako krepi vaš mišični sistem in izboljša obliko teka. Zaradi teka navzgor dvigujete kolena višje, zaradi česar izboljšate hitrost in dolžino korakov. S tekom v klanec povečate torej psihično moč, fizično moč in s tem tudi hitrost in vzdržljivost.

Popestritev treninga v čudoviti naravi
Vemo, da je dobro, če treninge malce popestrimo – bodisi z intervali, fartlekom ali pa s tekom v klanec. S tekom v hrib boste po vsej verjetnosti spremenili tudi okolje, kar je dobrodošla sprememba. Slovenija premore ogromno lepih vzpetin, ki ponujajo raznolike trase in prelepe razglede.

Povečali boste vzdržljivost in hitrost
Če boste vseskozi tekli enake razdalje na ravnini v enakem tempu, napredka ne bo. Če želite napredek, je tek v klanec dobra zamisel. Ne le, da boste izboljšali svojo vzdržljivost, s teki v klanec boste posledično povečali tudi svojo hitrost. Če boste nekaj tednov k treningu dodajali treninge v klanec, boste presenečeni, kako bo tek naenkrat lahkotnejši.

Večja psihična moč in samozavest
Tek v klanec je dobra psihološka preizkušnja. Če tečete v hrib, cilju ni videti konca. Veste namreč, da morate premagati še kar velik del vzpetine, da pridete na vrh, in za to potrebujete taktično razmišljanje in veliko psihične moči, da se prepričate, da vztrajate.

Večja fizična moč
Tek v klanec zajema več mišičnih skupin. Krepi se tudi ahilova tetiva in prav tako se krepijo glutealne mišice. S tekom v klanec boste okrepili tudi mišice na nogah in povečali gibljivost gležnja. Zaradi drugačnih obremenitev, ki jih naš organizem ni že navajen, pravzaprav krepimo sklepe in s tem manjšamo možnost za poškodbe. Zmanjšana je obremenitev sklepov, saj so koraki nižji, hkrati pa dobimo vse močnejše noge, s čimer zmanjšamo možnost za poškodbe.

Tehnika teka
Pri teku v klanec je ekonomičnost teka najboljša – težišče se namreč pomakne naprej, stopala polagamo bolj pod sebe, tečemo bolj po prstih, kolena dvigujemo višje. Pri teku v klanec imamo večjo frekvenco korakov, le-ti pa so krajši.

Kako začeti s tekom v klanec?
Kako začeti s tekom v klanec, je odvisno od tega, v kakšni formi ste trenutno. Poslušajte svoje telo. Tekači, ki ne izvajate intenzivnih treningov, s teki v klanec lahko začnete postopoma in vsekakor v kombinaciji s hojo. Nikoli se v klanec ne zaženite premalo ogreti. Tek v klanec izvajajte po svojih zmožnostih, sicer boste od teka odnesli le slab trening in slabo voljo, s čimer se vam bo tak tek zameril. Pravijo, da se počasi daleč pride, zato s treningi v klanec nadaljujte počasi in čez nekaj časa boste opazili napredek. Sčasoma boste lahko začutili večjo moč, boljšo vzdržljivost in lahkotnost teka po ravnini.

Previdni bodite tudi pri teku navzdol, kjer je možnost poškodb največja.

Povzeto po: Why You Need Hills In Your Running Routine, ki je dostopen tukaj.

Značke: Trening
Komentarji
Ta novica še nima komentarjev
*Za komentiranje morate biti prijavljeni.
Opozorilo: Po 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.
Revija
BREZPLAČEN IZVOD
KOMPLET REVIJ