Tek na Šmarno goro

02.10.2012 AVTOR: Urednik Bicikla
Start Teka na Šmarno goro je v športnem parku Policijske akademije v Tacnu pod Šmarno goro. Proga vodi po asfaltu skozi drevored, pod blagim spustom (0,3 km) zavije ostro levo po kockah navzgor mimo »Kardeljeve vile « in naprej desno mimo teniških igrišč.

Po tem, ko prečkamo najbolj obljudeno izhodišče za vzpone na Goro »pri stopnicah «, nadaljujemo po stezi skozi ozek prehod ob betonski škarpi do odcepa, kjer z asfaltirane »Poti na goro « zavijemo pravokotno levo na kolovoz v pobočje, nato preko travnika (ovce!) in pod zadnjo hišo nadaljujemo levo proti Spodnji kuhinji. Tu se povsem približamo »Poti čez korenine «, a tik preden jo prečkamo, zavijemo ostro desno po kolovozu (2 km) navzgor proti Tacenski kapelici. Še preden dosežemo Kapelico, na mestu kjer se kolovoz poravna (tako imenovano »Y razpotje «; na tekmi je tu okrepčevalnica), zavijemo ostro levo na ožjo pot, ki preči razgibano pobočje (3 km; prečka tudi »Pot čez korenine «) vse do začetka Mazijeve steze.

Sledi najtežji del – vzpon po ozki Mazijevi stezi do grebena. Priključimo se »Westrovi poti « (4 km). Po grebenu prečimo Grmade (na vrhu pri klopci na tekmi merimo vmesni čas) in se spustimo proti Sedlu; tik pred Sedlom zavijemo levo po uhojeni stezi preko pašnika proti »Gorjančevi domačiji « (5 km – polovica proge), od koder nas proga vodi po makadamski cesti do Sedla. Na razpotju na Sedlu zavijemo desno preko travnika na »Romarsko pot «, ki ji sledimo navzdol vse do »Tacenske kapelce «. Tik pred kapelo zavijemo strmo desno navzdol in takoj še enkrat desno po ravni široki poti proti mestu, kjer smo tekli pred pol ure – na »Y razpotju « tokrat zavijemo levo navzdol (prej smo tu pritekli navzgor) do Spodnje kuhinje.

Na najnižji točki, kjer na tekmi merimo drugi vmesni čas, se priključimo »Poti čez korenine « in se zapodimo v strmino, na vrhu katere zapustimo »Pot čez korenine « in zavijemo pravokotno desno rahlo navzdol na pot, kjer smo malo prej tekli v nasprotni smeri proti Grmadi. Spet prečimo pobočje Šmarno gore, tečemo mimo »Y razpotja « proti »tacenski kapelci «, takoj za kapelo (na vrhu kratkega vzpona) zavijemo desno mimo štarta proge 2,5km, prečkamo »Partizansko pot « in naprej pretežno rahlo navzgor do spusta na severnem pobočju Šmarne gore.

Pod ilovnatim spustom se držimo levo, še naprej prečimo razgibano pobočje do strmine pod Kapelco, kjer se držimo desno (leva pot vodi po grebenu strmo na vrh). Na robu gozda prečkamo žično ogrado (električni pastir), tečemo po obronku preko pašnika z ovcami do skednja na sedlu, kjer ponovno prestopimo električnega pastirja. Od tu nadaljujemo po cesti do vrha, kjer mimo igral obidemo cerkveno obzidje. Cilj je na dvorišču pod prvo lipo.
Za nami je 10 km, 710m vzpona in 250m spustov.

Najboljši gorski tekači sveta progo Teka zmorejo v 42 do 43 minutah, za treniranega rekreativca v najboljših letih bo dober vsak čas pod uro; vsakdo, ki je kos progi v manj kot uri in četrt, pa se lahko prišteva med solidno telesno pripravljene. Če upoštevamo »olajševalne okoliščine « kot ta spol in starost, si lahko ženske dodajo 6 – 7 minut, vsi pa za vsako leto nad 40 še po minuto.