Kaj je kadenca in zakaj je pomembna za tekače?

Kaj je kadenca in zakaj je pomembna za tekače?
03.11.2019 AVTOR: A. T., Foto: adidas running/ Facebook

Za kadenco ste zagotovo že slišali. Pa veste, kaj ta beseda označuje? Še ne? Potem boste to izvedeli v tem članku.

Kaj je kadenca?
Kadenca je človeška verzija rotacije na minuto. Označuje kolikokrat se vaše stopalo dotakne tal v nekem obdobju – običajno je to ena minuta.

Kako jo merite?
Da bi ugotovili kakšna je vaša kadenca, le tecite z normalnim tempom in štejte kolikokrat se vaše stopalo dotakne tal v obdobju 60-ih sekund. Da si to olajšate, lahko štejete tudi kolikokrat eno stopalo zadane tla in to pomnožite z dva. Pomembno pa je, da tečete z običajnim tempom, saj bi hitrejši ali počasnejši tek povzročil, da bi se vaša kadenca ali povečala ali zmanjšala in tako ne bi dobili točnega števila običajne kadence. Če vam tek in štetje ne gresta od rok, lahko kadenco preverite tudi na vaši pametni ali tekaški uri ali aplikaciji na telefonu.

Kakšna je idealna kadenca?
Veliko trenerjev in strokovnjakov za tek verjame, da je najbolj učinkovita kadenca okoli 180 korakov na minuto. A v resnici ta številka varira od posameznika do posameznika. Tekač, ki je velik okoli 1,90m bo seveda imel daljši korak in drugačno kadenco od tekača, ki je velik okrog 1,60m. Obenem pa, ne glede na višino in druge dejavnike, kot so leta, spol in tempo, niti dva koraka nista vedno enaka. Študija, ki so jo leta 2017 izvedli na univerzi Brigham Young na oddelku za vadbeno znanost, so ugotovili, da so vsi tekači – izkušeni in novi – ponavadi že po naravi izbirali dolžino koraka, ki je optimalna za minimalizacijo njihovega vnosa kisika. No, to se ne nujno enači s tem, da boste našli korak, ki bo najbolj učinkovit za vaše telo in kosti ali takega, ki se izboljša, ko postanete boljši tekač.

Kako povečati ali zmanjšati kadenco?
Najboljši način, da se poigrate s kadenco je na tekaški stezi, kjer lahko prilagodite kadenco brez, da bi prilagoditi tempo teka. Mogoče je to narediti tudi med tekom na prostem, a boste morali vzdrževati enakomeren tempo medtem, ko boste povečevali ali zmanjševali kadenco, kar je lahko težko in to še posebej za začetnike.
Če želite povečati kadenco, bolj migajte z rokami in poskusite delati tihe korake, saj to lahko vodi v kajše in hitrejše korake. Če želite kadenco zmanjšati (kar je redo), pa naredite ravno nasprotno, osredotočie se na dolge in počasnejše korake. Ne glede na to, za kaj se boste odločili, to naredite postopoma v več tekih, saj bi lahko prehitro povečanje korako bilo prevelik stres za telo.

Zakaj je kadenca pomembna?
Ne glede na vaše izurjenost ali hitrost, je vedno dober razlog za to, da najdete pravo kadenco za vaše teke. To pa zato, ker obstaja neposredno razmerje med kadenco in porabo energije. Če je vaša kadenca previsoka ali prenizka, vaš tek ne bo tako gospodaren kot bi lahko bil. In ne le učinkovitost, pomembno je tudi vaše zdravje. S povečanjem kadence, se koraki zmanjšajo in obratno. Študije pa kažejo, da ko so koraki predolgi, je to večji strez za kosti. Tek pri optimalni kadenci pa vašemu telesu pomaga pri manjši možnosti za poškodbe in vam pomaga, da lahko tečete še dolga leta.

Povzeto po: What Is Cadence and Why It Matters to Runners, ki je dostopen tukaj.

Značke: Trening
Komentarji
Ta novica še nima komentarjev
*Za komentiranje morate biti prijavljeni.
Opozorilo: Po 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.
Revija
BREZPLAČEN IZVOD
KOMPLET REVIJ