Lahko vitamin D izboljša vašo aerobno kondicijo?

Lahko vitamin D izboljša vašo aerobno kondicijo?
13.10.2019 AVTOR: A. T., Foto: Lorna Jane active/ Facebook

Vitamin D je zelo pomemben za zdravje, kot kaže pa vpliva tudi na našo aerobno kondicijo ...

Vitamin D je zelo pomemben za zdravje, še posebej, če se ukvarjate z vzdržljivostnimi športi. Je namreč osnova za to, da vaše kosti in mišice delujejo kot bi morale. Je pa še en dodaten razlog, zakaj bi morali paziti, da ga dobite dovolj. Raziskovalci univerze Virginia Commonwealth so namreč našli povezavo med vitaminom D in kardiorespiratorno kondicijo.

V študiji, ki je bila objavljena v reviji European Journal of Preventive Cardiology, so raziskovalci testirali kri skoraj 2000 udeležencev raziskave, da bi določili njihov nivo vitamina D in ga primerjali z VO2max – markerjem kardiorespiratorne kondicije, ki kaže, kako učinkovito vaše telo porablja kisik. Zatem pa so udeležence raziskave razdelili na kvartile glede na nivo njihovega vitamina D. Raziskovalci so ugotovili, da so udeleženci raziskave v najvišjem kvartilu nivoja vitamina D imeli znatno višji nivo VO2 max kot tisti v najnižjem kvartilu, kar je nakazovalo na to, da je tudi njihova kardiorespiratorna kondicija visoka. Predhodne raziskave so namreč nakazovale na to, da lahko vitamin D poveča število enega tipa hitro trzajočih mišičnih vlaken in zmanjšajo druga, kar vodi v izboljšano aerobno kondicijo. Kljub temu pa raziskovalci še vedno ne morejo reči, da višji nivo vitamina D tudi dejansko povzroči izboljšano aerobno kondicijo.
»Obstaja povezava med vitaminom D in kardiorespiratorno kondicijo, a ne vemo, ali je kardiorespiratorna kondicija boljša zaradi višjih nivojev vitamina D, ali je nivo vitamina D višji zaradi višje kardiorespiratorne kondicije.« pravi dr. Amr Marawan.
Obenem pa tudi ni čisto jasno, ali povečanje ali nadomeščanje vitamina D pomaga aerobni kondiciji ali so nivoji že v nekem normalnem razponu in vam ga ne primanjkuje.
Zato bo potrebnih še več raziskav, preden se daje nasvete o jemanju prehranskega nadomestka vitamina D in koliko in kako ter če sploh bi ta izboljšal kardio vadbo. Do takrat pa je seveda smiselno, da vitamin D zaužijete s hrano, kot so rumenjaki, mastne morske ribe; ter ga dobite s sončno svetlobo.

Povzeto po: Can Vitamin D improve your aerobic fitness?, ki je dostopen tukaj.


Značke: Zdravje, Prehrana
Komentarji
Ta novica še nima komentarjev
*Za komentiranje morate biti prijavljeni.
Opozorilo: Po 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.
Revija
BREZPLAČEN IZVOD
KOMPLET REVIJ