Nevarnosti pretiravanja s tekočino v vročih dneh

Nevarnosti pretiravanja s tekočino v vročih dneh
30.06.2019 AVTOR: A. T., Foto: Salomon/ Facebook

V vročini je potrebno piti dovolj, a če pretiravate, je to kaj hitro lahko usodno.

O tem, koliko tekočine bi morali dnevno popiti, kroži nešteto nasvetov. A kaj, ko niso vsi resnični in včasih tudi ne dobri za vaše zdravje. Pretiravanje s tekočino je namreč pri atletih kaj hitro lahko razlog za resne zdravstvene težave. Zato je leta 2015 17 mednarodnih strokovnjakov športne medicine, vadbene psihologije in atletskega treninga organiziralo konferenco, na kateri so diskutirali o neravnotežju tekočin in kako to preprečiti med vadbo. Ključne misli s te konference so bile kasneje objavljene tudi v reviji Clinical Journal of Sports Medicine, preberete pa si jih lahko tudi v nadaljevanju.

Kaj se zgodi, če med tekom popijete preveč?
Ko pijete preveč tekočine pred, med in po vadbi, koncetracija natrija v krvi pade pod mejo normale, kar pa pretirano obremeni vaše ledvice, ki ne morejo izločiti odvečne vode. Celice tako začnejo absorbirati vodo, kar vodi v zatekanje v telesu, kar je poznano tudi kot hiponatremija. Simptomi le-te so lahko blagi (omotica, slabost) ali veliko bolj resni (glavobol, bruhanje, zmedenost, itd.), celo tako, da je ogroženo vaše življenje.
Do primerov hiponatremije pride med vojaškimi treningi, maratoni, triatloni in ultramaratoni. Največji dejavnik tveganja za nastanek tega stanja je uživanje pretirane količine tekočine (vode ali športnih napitkov) v daljšem časovnem obdobju v razmerju z izgubo pota in urina. Tisti, ki so bolj na udaro za hiponatremijo so običajno tudi manjši, počasnejši tekači in tisti, ki pijejo več kot pa se potijo. Atleti, ki tekmujejo na zelo dolgih dogodkih, kot so ultramaratoni ali Ironman triatloni, ki potekajo v vročih ali vlažnih razmerah so še dodatno na udaro. To pa zato, ker se pri tem potijo dlje časa in je za to med tekmovanjem težje nadomestiti natrij s hrano ali napitki.
Strokovnjaki so mnenja, da je najbolj pomembna stvar, ki jo lahko naredite, da boste varni ta, da med vadbo poslušate svoje telo. Če se, na primer začnete počutiti čudno (omotica, slabost), se ustavite in čim prej poiščite medicinsko pomoč. Če ste žejni seveda nekaj popijte, najbolje vodo. Žeja je namreč dober način, da se izognete dehidraciji in preprečite pretirano uživanje tekočine. Edin čas, ko lahko pijete preden začutite žejo pa je takrat, ko tekmujete na dogodku, kjer pričakujete povečano in hitro izgubo potu. V takih razmerah morate tudi sicer že vnaprej vedeti, kako boste nadomestili izgubljeno tekočino in elektrolite med in po dogodku.

Sicer pa lahko tekači, da boste ustezno hidrirani, poskrbite takole:

  • Vedno imejte pri roki steklenico vode in naredite požirek, ko začutite žejo.
  • Če sodelujete na vzdržljivostnem dogodku (daljšem od ure ali dve), na postajah izmenično pijte vodo in športne napitke.
  • Pred vzdržljivostnim dogodkom si ne omejujte hrane, ki vsebuje natrij
  • Po teku, na katerem se dobro prepostite (in sploh, če vidite slane madeže na oblačilih), si ne omejujte uživanja slane hrane. V takih primerih je namreč že namizna sol pomemben vir natrija.

Povzeto po: The dangers of over-hydrating in the heat, ki je dostopen tukaj.

Značke: Zdravje
Komentarji
Ta novica še nima komentarjev
*Za komentiranje morate biti prijavljeni.
Opozorilo: Po 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.
Revija
BREZPLAČEN IZVOD
KOMPLET REVIJ