Se lahko zaradi pitja ledeno hladne vode po teku onesvestite?

Se lahko zaradi pitja ledeno hladne vode po teku onesvestite?
16.06.2019 AVTOR: A. T., Foto: Lorna Jane Active/ Facebook

Da boste v teh poletnih dneh tekli varno.

Po vročem teku hladna voda noro paše. A govori se, da bi ta lahko bila nevarna za zdravje, saj bi se po zaužitju le te kaj lahko onesvestili ali bi vaše telo padlo v šok. Pa je to res? Na srečo ne. Strokovnjaki namreč menijo, da ni prav nobene potrebe, da bi se po aktivnosti izogibali res hladne vode. Pravzaprav je zelo pomemdno, da se po teku v vročem podnebju hidrirate, saj bi zaradi dehidracije lahko prišlo do številnih zdravstvenih težav. Nenazadnje pa je ustrezna hidriranost telesa, kot so odkrili raziskovalci inštituta Korey Stringer, ki je del univerze Connecticutu, povezana s povečanjem vsesplošne fizične zmogljivosti in delovanja možganov. Vseeno pa se po naporni vadbi v vročem okolju lahko onesvestite, a ne zaradi vode, temveč v naslednjih dveh primerih:

Nenadna sprememba krvnega tlaka
Če se nekdo nenadoma ustavi in zruši, je to povečini povezano z visoko intenzivno fizično aktivnostjo, in sicer: Če bi šli teči in bi se nenadoma ustavili, se namreč nenadoma spremeni tudi krvni tlak, kar vodi v omotico in kaj lahko tudi v izgubo zavesti. Ko vadite intenzivno, še posebej v vročem okolju, gre tekočina v vaše okončine, da vas ohranja hladne. Ko pridete do faze ohlajanja, se vaš krvni pretok ponovno prerazporedi nazaj v trup in možgane. V primeru, ko se nenadoma zaustavite, pa do težav lahko pride zato, ker krvni tlak ni imel časa, da bi se ustrezno umiril. Da preprečite težave, pazite, da bo prehod iz teka v ohlajanje počasen, kar pomeni, da iz teka recimo preidete v hitrejšo in nato počasnejšo hojo pa vse do zaustavitve.

Težave zaradi vročine
Če boste po dolgem teku opazili, da je vaš obraz res rdeč, je to lahko znak težav, ki jih povzroči vročina. Takoj spijte nekaj hladne vode in po aktivnosti počasi hodite. V primeru, da se usedete, se lahko pojavijo simptomi vročinske kapi, kot so slabost, slabo počutje, zamegljen vid, glavobol itd. Zato je po aktivnosti v vročem vremenu pomembno, da se počasi ohlajate in uživate tekočino. Temperatura v vašem telesu namreč narašča, več se potite, saj je pot način, s katerim se telo ohlaja. A s potom seveda izgubljate tekočino, ki jo morate telesu povrniti, zato morate piti pred aktivnostjo, po potrebi med njo in seveda po njej.

Povzeto po: Can drinking ice cold water after a hot run make you faint?, ki je dostopen tukaj.

Značke: Zdravje
Komentarji
Ta novica še nima komentarjev
*Za komentiranje morate biti prijavljeni.
Opozorilo: Po 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.
Revija
BREZPLAČEN IZVOD
KOMPLET REVIJ