To so napake, ki jih pred in po teku ne bi smeli delati

To so napake, ki jih pred in po teku ne bi smeli delati
18.03.2019 AVTOR: A. T., Foto: Lorna Jane Active/ Facebook

Ste prepričani, da jih ne delate tudi vi?

Tekaške copate zdrsnete z noge
Če si tekaške copate preprosto zdrsnete z noge in jih pred tem ne odvežete, to lahko škodljivo vpliva na vaše gležnje. Zvijanje gležnjev pri odstranjevanju copata z noge namreč lahko poškoduje vezi in kite, kar lahko sčasoma privede do poškod. Da se temu izognete, v prihodnje copate raje odvežite in si jih s pomočjo rok odstranite s stopal.

Tečete s steklenico vode ali telefonom v roki
Držanje steklenice z vodo ali telefona v roki medtem, ko tečete, lahko povzroči neravnovesje telesa, spremembo v korakanju in sčasoma tudi kakšno poškodbo. Zato raje uporabljajte nahbrtnike z vodo ali manjše plastenke, ki jih lahko zataknete ob pas oz t.i. hidracijske pasove.

Pretirano raztezate stegenske mišice
Morda si mislite, da je najboljše zdravilo za zategnjene stegenske mišice raztezanje in ga zato izvajate pogosto in intenzivno. A žal je to vse prej kot dobra strategija, saj s tem lahko potrgate kakšno kito. Razgrete mišice bi morali raztezati nežno, brez prisile in le do točke, ko je občutek nekoliko neprijeten.

Izogibate se vajam za moč
Tekači imajo pogosto neravnovesje mišic nog, ki ga je moč odpraviti le z ustreznimi vajami. Prav z vajami, s katerimi krepite mišice, pa je mogoče tudi preprečiti poškodbe. Da bi se temu izognili, bi morali preživeti več časa v telovadnici ter izvajati vaje za moč za zgornji in spodnji del telesa. Tako bo vaše telo ne bolj okrepljeno in zaščiteno pred poškodbami, temveč boste tudi lažje in bolje tekli.

Nekaj dni pred tekmo darujete kri
Če ste krvodajalec, potem veste, kako šibko se počutite dan ali dva potem, ko darujete kri. Zato je vse prej kot dobro, da po darovanju krvi greste še na tekmo. Telo namreč potrebuje kar 4-8 tednov, da se rdeče krvne celice vrnejo v normalo. Seveda pri vsakodnevnih tekih razlike zaradi tega ne boste opazili, jo pa boste, če boste šli na tekmo, kjer boste želeli dati vse od sebe, a telo tega ne bo zmoglo. Zato se na darovanje krvi odpravite več kot 8 tednov pred tekmo ali nekaj tednov po njej.

Nosite napačne tekaške copate
Prestari ali neustrezni tekaški copati so eden izmed najpogostejših vzrokov za nastanek poškodb in številnih drugih težav. Da se jim izognete, poskrbite za to, da boste tekli v takšnih, ki bodo prava za vaš način teka, za vaša stopala in površino po kateri tečete. Tek bo neprimerno boljši, občutek tudi, zagotovo pa tudi rezultati.

Povzeto po: Why you absolutely shouldn't be slipping your still-tied running shoes off, ki je dostopen tukaj.

Značke: Zdravje
Komentarji
Ta novica še nima komentarjev
*Za komentiranje morate biti prijavljeni.
Opozorilo: Po 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.
Revija
BREZPLAČEN IZVOD
KOMPLET REVIJ