Vam primanjkuje železa?

Vam primanjkuje železa?
21.05.2018 AVTOR: Tina Ambrožič
Primankljaj železa v telesu ženskim tekačicam lahko povzroči številne težave. A kako sploh vedeti, da ga nimate dovolj in kaj lahko naredite za to, da bi ga imeli?

Kako pogosto se ženske spopadajo s pomanjkanjem železa?
Pomanjkanje železa pri atletinjah je precej pogosto, saj za njim trpi nekje med 10-40% žensk. Zato se pri profesionalnih tekačicah v tujini vse pogosteje izvajajo testi krvi, da bi se težave čim prej zaznalo in odpravilo.

Zakaj je železo tako pomembno?
Telo železo potrebuje ker z njim ustvarja hemoglobin – beljakovin v krvi, ki prenaša kisik. To pa je seveda za atlete zelo pomembno, saj kisik potrebujejo za to, da lahko njihove mišice delujejo.

Zakaj se pomanjkanje želeleza pogosto kaže pri ženskah?
Ženske so bolj nagnjene k pomanjkanju železa, če imajo močno mesečno perilo ali uživajo živila s premalo železa oziroma živila (kava, alkohol), ki absorbcijo tega omejuje. Moški pa imajo manj težav s pomanjkanjem železa, saj ne izgubijo toliko krvi kot ženske.
Sicer pa se železo iz telesa izloča tudi s potom, urinom in morebitnim krvavenjem v črevesju.

Kako veste, da vam primanjkuje železa?
To, da vam primanjkuje železa boste zagotovo lahko potrdili s krvnim testom. Da nekaj ni tako kot mora biti, pa boste vedeli, če se boste počutili vse bolj utrujeni, teke pa boste le s težavo opravljali. Temu se pri hujšem pomanjkanju železa lahko pridruži še omotica, utrujenost mišic, zasoplost, bledica in preobčuljivost na hlad ter odpadanje las.

Kaj lahko naredite?
Če ste opazili zgoraj navedene znake in menite, da je za to krivo pomanjkanje železa, se odpravite k zdravniku, ki vas bo napotil na krvne preiskave. Če bodo te pokazale, da vam primanjkuje železa, vam bo zdravnik po potrebi predpisal ustrezno terapijo. Včasih je za izboljšanje stanja dovolj že hrana, bogata z železo. V skrajnih primerih pa so seveda potrebni dodatki železa v obliki tablet, ki so na voljo na recept in le v količinah, ki jih predpiše zdravnik.

Potek zdravljenja
Zdravljenje s tabletami običajno traja nekje 6-8 tednov in ni čisto brez stranskih učinkov. Nekateri posamezniki imajo težave z zaprtjem, zato v tem primeru posvet z zdravnikom ne bo odveč.

Hrana, s katero boste v telo vnesli več železa
Kot tekač porabite veliko energije, ki jo morate telesu seveda dovesti s hrano. Tako bodo vaši treningi kvalitetni, prav tako pa tudi regeneracije po njih. Da bi vam ne primanjkovalo železa pa morate uživati tudi živila, ki ga vsebujejo. To so, na primer rdeče meso, listnata zelenjava, polnovredna živila in špinača. Da bi telo železo lažje absorbiralo, pa ne pozabite na živila, z visoko vrednostjo vitamina C.

Povzeto / prirejeno po: Iron - are you getting enough?, ki je dostopen tukaj

Značke:
Komentarji
Revija
BREZPLAČEN IZVOD
KOMPLET REVIJ