Tecite manj, da boste lahko tekli več

Tecite manj, da boste lahko tekli več
28.08.2019 AVTOR: A. T., Foto: Salomon/ Facebook

Za dosego ciljev je potreben tudi počitek.

Tek ima svoje dobre, a tudi slabe strani za katere boste izvedeli šele, ko se boste s tekom dlje časa resno ukvarjali. Po dolgih tednih zahtevnih treningov, ko se vam je zdelo, da vam vse teče kot po maslu vas lahko preseneti neprijetna bolečina in z njo poškodba, ki vas lahko zaustavi za nekaj tednov ali celo mesecev. Ustavi vas lahko tudi izčrpanost, za katero je krivo pretiravanje s tekom. Dobra novica pa je ta, da se tovrstnim težavam kaj lahko izognete, če si vzamete čas za počitek in če občasno za nekaj tednov zmanjšate volumen treningov za 15-75%.

Zakaj bi morali zmanjšat volumen treningov?
Tek je za telo stres, a s treningi ga pripravimo do tega, da postane močnejše in se s tem stresom brez težav spopada, da mu preide v krvi. Zato lahko tečete dolge teke tudi z odličnimi časi. A če je stresa preveč in se telo nanj ne more (več) prilagoditi, to lahko vodi v težave, ki se kažejo na različne načine – pojavijo se poškodbe, zdravje peša, izključena ni niti popolna izčrpanost. Zato je zelo pomembno, da poskrbite za počitek in celo za teden ali tedne, ko drastično zmanjšate volumen treningov. Takrat se kosti in mišice lahko sprostijo in pozdravijo še preden utrpijo prevelik stres, zdravje pa se okrepi še preden opazite, da peša.

Kaj so tedni z zmanjšani volumni treningov?
Za tovrstne tedne pravzaprav ni neke uradne definicije, se pa večina trenerjev strinja, da se v tem obdobju volumen treningov zmanjša za okoli 15-75% na vsake tri do osem tednov. Slednje je odvisno od tega, kakšni so cilji posameznega atleta. Na splošno pa tekači z visokim volumnom treninga - cca več kot 100 km na teden – lahko zmanjšajo treninge večkrat in bolj pogosto. Tisti, ki imajo manjše volumen treningov pa jim tega ni potrebno početi v tako velikem obsegu in tako pogosto.
Nekaj intenzivnosti je sicer dobro, da ostane v programu tudi v tednu z zmanjšanim volumnom treninga. Zmanjšajte pa jo proporcionalno skupaj z volumnom. Če bi torej običajno naredili 20x1 minutne intervale in ste volumen treningov zmanjšali za 25%, boste v tem obdobju naredili 15x1 minutne intervale.

Kako se boste počutili po tednih z zmanjšanim volumnom treninga?
Morda boste v času z zmanjšanim volumnom treningov počutili nekoliko letargični, kar je normalno. A ko se bo vaše telo krepilo, boste verjetno opazili, da imate več energije, da ste bolj spočiti in motivirani za tek. Ko se boste končno vrnili na treninge na polno, pa boste zagotovo ugotovili tudi, da lažje in bolje tečete.

Povzeto po: Run Less to Run More, ki je dostopen tukaj.


Značke: Zdravje, Trening
Komentarji
Ta novica še nima komentarjev
*Za komentiranje morate biti prijavljeni.
Opozorilo: Po 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.
Revija
BREZPLAČEN IZVOD
KOMPLET REVIJ