Trenirate za svoj prvi maraton? Ti nasveti vam bodo prišli prav

Trenirate za svoj prvi maraton? Ti nasveti vam bodo prišli prav
20.09.2018 AVTOR: A. T., Foto: Reebok/ Facebook

Če te dni pridno trenirate za svoj prvi maraton, je tukaj nekaj nasvetov s katerimi boste zagotovo lažje prišli do cilja.

Beležite svoje treninge
Prva stvar na katero morate biti pozorno so vaši treningi, zato si le beležite koliko pretečete, kako hitri ste in kako se med tekom počutite.

Razdaljo tedensko povečujte za le 10%
Maratonski tek ni kar tako, saj gre za veliko razdaljo, ki jo boste lahko pretekli le, če boste pridno trenirali in pretečno razdaljo podaljševali postopoma in le za 10% vsak teden.

Občasno obseg treningov zmanjšajte
Vaše telo postane zaradi napornih treningov utrujeno, zato ga morate občasno razbremeniti tudi z manj obsežnimi in zahtevnimi treningi. Priporočamo, da to naredite vsak tretji ali čerti teden treninga.

Tecite 3-4 dni na teden
Da bi dosegli cilj vam ni potrebno teči vsak dan, temveč le tri do štirikrat tedensko. V svoje teke vključite en dolgi tek, dva krajša teka za hitrost in moč ter lahkoten regeneracijski tek.

Izmenjujte težje treninge z lažjimi
Po vsakem zahtevnem treningu naslednji dan ali počivajte ali pa imejte lahkoten trening, saj tako svojega telesa ne boste preobremenili.

Vzemite si vsaj en prost dan na teden
Vaše telo bo po napornih treningih potrebovalo počitek, da se regenerira. Zato vsaj en dan ali pa dva na teden ne trenirajte in počnite kaj drugega, kar vas veseli in sprošča.

Spremljajte svoj srčni utrip
Srčni utrip vam lahko pove tudi to, da ste morda pretiravali s treningi. Če boste zaznali, da je vač utrip v mirovanju za 10% višji ob sicer normalnega za vas, trening raje spremenite v lažje ali pa si vzemite dan ali dva počitka.

Enkrat ali dvakrat tedensko zamenjajte tek za drugo vadbo
V dneh, ko ne tečete, lahko vadite nekoliko drugače – lahko plavate, kolesarite ali veslate in sicer z zmerno intenzivnostjo. Tako boste ne le krepili kondicijo, temveč tudi druge mišice telesa, ki pri teku sicer ne sodelujejo toliko ali pa sploh ne.

Okrepite svoje telo
Za tekače je okrepljeno telo zelo pomembno, zato nikakor ne pozabite v svojo rutino vključiti vaje za krepitev telesa. Pri tem lahko uporabite uteži, težo lastnega telesa, vadite pilates ali pa kar jogo.

Poslušajte svoje telo
Eno najbolj modrih nasvetov, ki vam jih lahko damo je tudi to, da vedno, ampak res vedno poslušajte svoje telo. Če ste utrujeni, spite, če ste lačni jejte, če vam je vadba prezahtevna, to tudi je in zato jo raje prilagodite.

Povzeto po: 10 tips for beginning marathoners, ki je dostopen tukaj.

Značke: Trening
Komentarji
Ta novica še nima komentarjev
*Za komentiranje morate biti prijavljeni.
Opozorilo: Po 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.
Revija
BREZPLAČEN IZVOD
KOMPLET REVIJ