Kaj vam lahko povzroči dehidracija in kako jo preprečite

Kaj vam lahko povzroči dehidracija in kako jo preprečite
13.06.2019 AVTOR: A. T., Foto: Reebok/ Facebook

Dehidracija vam lahko pokvari načrte za dosego tekaškega cilja ali, še huje, povzroči hude zdravstvene težave.

Zakaj je hidracija telesa pomembna
Ko vaše mišice delajo, ustvarjajo toploto, ki jo pot odvaja iz telesa. A če te, s potom izgubljene, tekočine ne nadomeščate z vodo in športnimi napitki (z vsebnostjo elektrolitov) ter tečete v vročem okolju, potem lahko kaj hitro pride do težav. Vaše srce je prisiljeno, da dela močneje, glikogenske zaloge se porabljajo hitreje, motivacija upada, telo je vse bolj pregreto in tako ste hitro na udaru za vročinsko kap. Zanimivo pa je, da za to stanje in okrnjeno vadbo ni potrebna izguba velike količine tekočine. Strokovnjaki menijo, da do tega lahko pride že, ko izgubite 2% telesne teže, še posebej, ko je vreme vroče. Pri hladnejšem vremenu pa se negativni učinki dehidracije začnejo kazati kasneje, ko je izgubljene okoli 3-5% telesne teže. Da bi težave preprečili morate biti hidriratni že pred aktivnostjo ter se hidrirati tudi med njo in seveda po njej.

Pred tekom
Vadbo začnite dobro hidrirani, in sicer tako, da pijete že prej. Najbolje boste to storili tako, da boste skozi dan ves čas po malem pili. Če tečete takoj zjutraj, je dobro, da greste že v posteljo dobro hidrirani. V primeru, da imate tekmo in bo ozračje toplo, lahko svojim napitkom in hrani pred tekom dodate tudi nekaj več soli.

Med tekom
Koliko tekočine boste zaužili med tekom je odvisno od tega, koliko se potite. Pretirano uživanje tekočine je namreč lahko prav tako nevarno kot uživanje premalo tekočine. Zato je dobro, da to, koliko morate popiti med tekom, preverite že na treningih. Lahko se pred tekom tudi stehtate in to ponovite po teku, saj boste tako ugotovili, koliko tekočine ste izgubili. In toliko gramov manj kot boste imeli, toliko tekočine morate zaužiti in nič več, saj bi v primeru pretiravanja lahko prišlo do neravnotežja natrija v telesu, kar lahko privede do hiponatremije, ki je lahko usodna.
V primeru, da se med aktivnostjo močno potite, ob vodi zaužije tudi športne napitke z vsebnostjo elektrolitov.

Po teku
Tudi po teku je potrebno zaužiti nekaj tekočine, saj vam ta pomaga pri regeneraciji telesa. Še vedno je za žejo najboljša voda, po potrebi pa napitek z vsebnostjo elektrolitov. Da ste dovolj hidrirani pa vam bo povedal vaš urin – bolj kot bo svetel, bolj boste hidrirani in obratno.

Povzeto po: What Dehydration Does to Your Body and How You Can Prevent It, ki je dostopen tukaj.

Značke: Zdravje
Komentarji
Ta novica še nima komentarjev
*Za komentiranje morate biti prijavljeni.
Opozorilo: Po 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.
Revija
BREZPLAČEN IZVOD
KOMPLET REVIJ