Kako začeti s tekom

Kako začeti s tekom
21.07.2013 AVTOR: Tina Ambrožič
Kako v svojo rekreacijo vključiti tek? Takole!
Če ste že telesno aktivni in v kolikor toliko dobri telesni kondiciji, lahko začnete s tekom. A kako začeti, da ne boste odnehali že po prvem poskusu? Ni tako težko kot si mislite. Tukaj je nekaj nasvetov, ki vam bodo olajšali začetek …

Izmenjujte tek in hojo: Ne poskušajte kar takoj začeti s tekom in po možnosti biti še hitri in vztrajati dlje kot bi bilo za vas dobro. Raje začnite počasi in izmenjujte tek s hojo, za začetek pa si tudi omejite čas vadbe. Čas in dolžino teka morate namreč dodajati postopoma, saj se boste tako izognili poškodbam. Poskusite torej takole: minuta teka, štiri minute hoje in tako nato postopoma podaljšujte čas teka in zmanjšujte dolžino hoje.

Poslušajte svoje telo: Seveda se vam lahko zgodi, da vas bodo na začetku bolele mišice, sploh v mečih in stegnih. Vseeno pa bodite pozorni na ostre bolečine ali bolečine, ki se ne poležejo ali celo poslabšajo ko hodite, tečete ali opravljate vsakodnevne aktivnosti. To je znak, da potrebujete malo daljši počitek, ki naj traja vsaj tri dni. Če pa je bolečina res huda, obiščite zdravnika.

Nabavite si ustrezne tekaške copate: Za tek ne potrebujete kakšne posebne športne opreme, le dobre tekaške copate. Stare, slabe, neprimerne in/ali izbrabljene vam kvečjemu lahko nakopljejo kako neprijetno poškodbo. Več o tem, kako izbrati prave športne copate, si preberite tukaj: www.tekac.si/novice/9249/kako _kupiti_ustrezne_tekaske_copat e_.html

Najdite si primerno tekaško traso: Da bo tek še lažji, si najdite lokacijo za tek, kjer se boste počutili prijetno. Lahko je to gozdna pot, tekaška steza, kolovoz ali kar tekaška steza v fitnesu.

Najdite si motivacijo: Sčasoma vas bo prijetno počutje po teku kar samo od sebe pognalo skozi vrata, a do takrat se boste morali zanesti na lastno močno voljo. Tek si vnesite v dnevni urnik; popestrite si ga z glasbo, ki vas bo pognala; po treningu pa se nagradite - pa ne s hrano, ampak raje z masažo, vročo kopeljo …

Osvojite osnove: Na začetku se vam še ni potrebno obremenjevati z ustrezno tehniko teka, a vseeno je nekaj osnov dobro poznati, da bo tek udobnejši in prijetnejši. Torej: roke ob telesu rahlo pokrčite na okrog 90 stopinj, dlani naj bodo sproščene in stisneje v rahlo pest. Bodite vzravnani, glejte predse in ne v noge, koraki pa naj bodo kratki.

Privoščite si počitek – tudi med treningom: Ko se boste nekoliko navadili na tek, se vam verjetno ne bo več zdelo smiselno delati odmorov. A priporočamo vam, da jih naredite, saj bodo le-tej preprečili prehitro utrujenost.

Bodite potrpežljivi: Veliko sprememb, ki se zgodijo, ko začnete vaditi, ne bo takoj vidnih na tehtnici ali v ogledalu. Izguba teže in preoblikovanje telesa se bo zgodilo s časom in z vztrajnostjo.
Značke: Trening, Prehrana
Komentarji
Ta novica še nima komentarjev
*Za komentiranje morate biti prijavljeni.
Opozorilo: Po 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.
Revija
BREZPLAČEN IZVOD
KOMPLET REVIJ