Zakaj morate uživati ogljikove hidrate

Advertisement

Zakaj morate uživati ogljikove hidrate
04.03.2018 AVTOR: Tina Ambrožič
Uživanje čim manj ogljikovih hidratov je postal kar že nekakšen trend, ki pa za aktivne posameznike ni nujno tudi dober.

Pred leti smo bili obsedeni s tem, da morajo živila vsebovati čim manj maščob. Danes so maščobe v trendu in na njih temeljijo celo diete. Ogljikovi hidrati priljubljeni niso bili nikoli, ko je prišla v modo LCFH (dieta, kjer se uživa zelo malo ogljikovih hidratov in veliko maščob), pa so postali sovražnik številka ena. Žal pa prav pomanjkanje ogljikovih hidratov pri aktivnih posameznikih lahko privede do številnih težav – ki se kažejo v slabšem zdravu in slabem treningu ter regeneraciji po njem. Ne, z ogljikovimi hidrati se vam ni potrebno basati, vseeno pa jih je potrebno uživati, saj tako telesu zagotovite hranila, ki jih to potrebuje za optimalno delovanje in seveda za treninge. Kot pravijo strokovnjaki glukoza, ki jo vsebujejo ogljikovi hidrati deluje kot gorivo, ki jo možgani uporabljajo za proizvodnjo energije. Obenem pa je tudi telesu najbolj ljub vir goriva za vadbo, sploh za zahtevne hitre ali dolge teke. To pa še ni vse, ogljikovi hidrati so pomembni tudi za to ...

Izgorevanje maščob
Ogljikovi hidrati ne le zagotavljajo gorivo delujočim mišicam, ampak tudi omogočajo presnovo maščob. Proces, ki ga vaše telo uporablja, da spremeni maščobne molekule v energijo, za svoje delovanje zahteva glikogen. Če zalog tega v telesu nimate, bo za to uporabljal beljakovine iz mišičnega tkiva – tako bo ustvaril glukozo v procesu imenovanem glukoneogeneza. To pa je tudi eden od razlogov, da morate v telo vnesti ogljikove hidrate.

Uravnavajo krčenje mišic
Glikogen uravnava tudi delovanje kalcija v mišicah, ki ga potrebujete za krčenje mišic. Če torej zalog glikogena nimate, lahko pride tudi do težav pri tem procesu, kar se seveda lahko pozna tudi pri teku in drugih aktivnostih.

Učinki diete brez ogljikovih hidratov so le začasni
Če boste iz prehrane umaknili ogljikove hidrate, boste morda res hitro izgubili težo, a ta odvečna teža je povečini voda, ki se je nabrala v telesu. Maščoba, tista, ki bi se je najraje znebili, pa bo še vedno tam, kjer si je ne želite. S tem, ko ogljikovih hidratov ne boste uživali, pa bo želja po teh in tudi sladkarjah še večja, kar pomeni, da boste imeli še večjo željo po omenjeni hrani. Ko vam bo že prišla pod roke, pa jo boste verjetno zaužili v prevelikih količinah. Da se vam bo izgubljena teža po konci diete prav hitro vrnila, pa verjetno ni potrebno poudarjati, kajne?

Zelenjava ni najboljši vir ogljikovih hidratov
Seveda lahko dobite nekaj ogljikovih hidratov tudi iz zelenjave, a žal to ni najboljši vir tega hranila. Da bi zadostili potrebam, ki jih ima telo po njem, boste morali uživati tudi kruh, riž, testenine, žita in še kaj. Seveda pa vam za dosego cilja ni potrebno pretiravati.

Bolj kot boste aktivni, več boste potrebovali
Koliko ogljikovih hidratov morate zaužiti dnevno, je odvisno predvsem od tega, kako aktivni ste. Če niste, potem jih ne potrebujete veliko, v nasprotnem primeru, sploh, če tečete na dolge proge, jih boste seveda potrebovali še več.

Povzeto/ prirejeno po: 5 reasons you should eat the damn carbs, ki je dostopen tukaj.

Značke: Zdravje, Prehrana
Ključne besede: prehrana, zdravje, GIBANJE, hrana, ogljikovi hidrati, aktivnost, Energija, glikogen
Komentarji
Ta novica še nima komentarjev
*Za komentiranje morate biti prijavljeni.
Opozorilo: Po 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.
Revija
BREZPLAČEN IZVOD
KOMPLET REVIJ