Zakaj je lubenica dobra za tekače?

Zakaj je lubenica dobra za tekače?
06.08.2019 AVTOR: A. T., Foto: Prathyush Thomas, Wikipedia

Sladka lubenica ni le osvežilna, temveč tudi zdravju koristna.

Lubenica je v kar 90% sestavljena iz vode, zato je tudi tako osvežilna in nas hidrira. Prav zaradi take sestave ima tudi malo kalorij – na 30g le 100 kalorij. Vsebuje pa sladkor, a na srečo naraven, poznan pod imenom fruktoza, ki ga naše telo lažje predela in ne dviguje krvnega sladkorja tako drastično kot sladkarije. Je pa sok lubenice bogat s številnimi vitamini, in sicer vitaminom A, B6 in C, ki krepi imunski sistem. Nadalje lubenica vsebuje tudi kalij, ki pomaga preprečevati mišične krče. A to še ni vse! Pozitivnih učinkov hranil lubenice na naše zdravje je namreč še kar nekaj ...

Izboljša zmogljivost
Lubenica vsebuje dušikovo kislino, ki pomaga izboljšati pretok krvi in vnos kisika v telo. To pa pomeni, da bo vaše telo kisik porabljalo bolj učinkovito, posledično se bo povišal VO2max. Zato se boste na dolgih tekih počutili bolj lahkotni, sprinti pa bodo manj naporni.

Pospeši regeneracijo
Ogljikovi hidrati, ki jih zaužijete po vadbi so ključnega pomena za to, da telo zapolni izpraznjene glikogenske zaloge. Lubenica se lahko pohvali z veliko vsebnostjo ogljikovih hidratov, ki jih lahko kombinirate z beljakovinami v obliki grškega jogurta. Tako boste dobili popoln regeneracijski obrok po treningu, s katerim bo vaše telo hitro spet pripravljeno na nove tekaške izzive.

Olajša bolečine
Sok lubenice je bogat tudi z aminokislino L-citrulin. Ena od študij, objavljena v reviji Journal of Agricultural and Food Chemistry, je razkrila, da uživanje soka lubenice po teku pomaga zmanjšati bolečine v mišicah, ki so posledice treninga. Zato je tudi smiselno, da lubenico oziroma njen sok uživate po treningu.

Se bori proti raznim boleznim
Sočen sadež vsebuje tudi antioksidant likopen. Ena od študij, objavljena v reviji International Journal of Food Science and Technology, pravi, da naj bi lubenica omenjen antioksidant vsebovala v še večjih količinah kot paradižniki. Sicer pa likopen ščiti proti vnetjem in poškodbam celic, ki povečajo možnosti za težave srčnih bolezni, nekaterih rakov, diabetesa in visokega krvnega tlaka.

Izboljša hidriranost
Velika količina tekočine, ki jo lubenica vsebuje, je odličen način, da telo dodatno hidrirate, kar je še posebej pomemo po teku, ko s potom izgubite veliko tekočine.

Povzeto po: 5 benefits of watermelon for runners, ki je dostopen tukaj.

Značke: Prehrana, Zdravje
Komentarji
Ta novica še nima komentarjev
*Za komentiranje morate biti prijavljeni.
Opozorilo: Po 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.
Revija
BREZPLAČEN IZVOD
KOMPLET REVIJ
Najbolj brano