Kako okrevati po maratonu

Kako okrevati po maratonu
24.05.2015 AVTOR: Tina Ambrožič
Če se nameravate v kratkem udeležiti maratona, verjetno že veste, kaj potrebujete za to, da bi ga pretekli. Pa veste tudi, kaj morate storiti po njem, da bi uspešno okrevali in bili pripravljeni na nove podvige? Le brez skrbi, prav to vam bomo namreč zaup

Počivajte
Počitek je po napornih tednih treningov in tako velikem izzivu, kot je maraton, nujen. S tem pa nimamo v mislih le tega, da se boste morali dobro naspati in malce bolj paziti nase, ampak tudi zmanjšati tek ali ga morda celo za nekaj časa zamenjati s kakšnim drugim športom. Tako boste namreč razbremenili telo, mu dovolili, da v miru okreva, z izvajanjem drugi športov pa boste ohranjali kondicijo in krepili mišično tkivo

Privoščite si masažo
Masaža ni le odličen način za sprostitev, ampak bo tudi pripomogla k boljšemu in hitrejšemu okrevanju. Nanjo se naročite že kmalu po maratonu, saj vam bo pomagala zmanjšati bolečine v mišicah, pospešila bo cirkulacijo ter tudi odpravljanje toksinov in mlečne kisline iz telesa.
Sicer pa lahko masažo izvajate tudi sami, in sicer s pomočjo masažnih valjčkov, s katerimi izvajate nežen pritisk na mišice.

Raztezajte se
Ne le, da se boste po raztezanju počutili bolj gibki in sproščeni, ampak bo to tudi prispevalo k boljšemu okrevanju. Z raztezanjem bo kisik namreč lažje prišel do mišic, mlečna kislina pa bo lažje izšla iz njih. Zato je pomembno, da z raztezanjem začnete že takoj po maratonu in nekaj ur po njem ter tudi v naslednjih dneh. Predvsem z njim dobro raztegnite mišice nog (meča, sprednje in zadnje stegenske mišice in zadnjična mišica), ki so med tekom tudi najbolj obremenjene.

Zdravo se prehranjujte
Hrana ni pomembna le zato, da ste bolj zdravi, v boljši formi in imate dovolj energije za tek, ampak vašemu telesu pomaga tudi pri okrevanju. Zato poskrbite za to, da boste zaužili veliko svežega sadja in zelenjave, kvalitetnih beljakovin (ribe, pusto meso, skuta, grški jogurt itd.), polnovrednih žit (ovseni kosmiči, rjavi riž ali testenine, kamut itd.) ter zdrave maščobe (kokosovo in olivno olje). Po potrebi pa si lahko pomagate tudi s prehranskimi dodatki kot so vitamin C, magnezij, kapsule omega-3 maščobnih kislin itd.

K teku se vrnite, ko boste začutili, da je čas za to
Se sprašujete, kdaj je po maratonu spet čas za tek? To je odvisno od vsakega posameznika. Nekatere pete zasrbijo že takoj naslednji dan po pretečenem maratonu, spet drugi pa za to potrebujejo nekaj dni ali celo tednov. Mi vam predvsem priporočamo, da poslušate svoje telo in se na tek vrnete, ko bo to telo tudi samo želelo. Vsekakor pa se ob prvih tekih po maratonu ne obremenjujte ne s časom, ne s tempom pa tudi ne s pretečeno kilometrino. Zato tekaško uro raje pustite doma ter tecite sproščeno, lahkotno in z užitkom.

Značke: Zdravje, Prehrana
Komentarji
Ta novica še nima komentarjev
*Za komentiranje morate biti prijavljeni.
Opozorilo: Po 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.
Revija
BREZPLAČEN IZVOD
KOMPLET REVIJ