Koristni nasveti za tekače začetnike

Koristni nasveti za tekače začetnike
17.08.2015 AVTOR: Tina Ambrožič
S tekom šele začenjate ali si želite začeti? Potem vam bo naših nekaj nasvetov prišlo še kako prav.

Kombinirajte hojo in tek
Prehod iz hoje na tek se ne bo zgodil čez noč, ampak počasi in postopoma. Če ste začeli s hojo, vanjo počasi začnite vključevati tek – sprva tecite nekaj metrov, nato počivajte in zatem vajo ponovite, ko se boste na to navadili, pa tecite nekaj sto metrov, počivajte in vajo ponovite in tako naprej. Za to, da boste v enem kosu pretekli, na primer kilometer ali dva lahko mine nekje od 4-6 tednov, odvisno od tega, kako dobra je vaša fizična pripravljenost in kako hitro se bo na tek prilagodilo vaše telo.

Ne hitite
Začetnik ste, dajte telesu čas, da se navadi na novo aktivnost in ne hitite – ne s treningi, ne s podaljševanjem razdalj, pa tudi ne s hitrostjo teka. Tecite tako hitro, da med tekom še lahko govorite ter se sprostite in uživajte ob pogledu na okolje v katerem tečete.

Tecite vsaj trikrat tedensko
Če želite doseči nek napredek, boste morali teči redno, torej vsaj trikrat tedensko po 30-45 minut. Da ne boste imeli izgovorov, zakaj časa zanj nimate, si ga preprosto umestite v tedenski urnik.

Tecite po ploskih površinah
Ko boste bolj izkušen tekač, boste z lahkoto premagovali različne terene, kar je tudi dobro za vašo pripravljenost. Za začetek pa se raje držite ploskih površin, saj se mora vaše telo prvo navaditi na novo gibanje.

Poiščite si ustrezne tekaške copate
Pri teku bodo bolj na udaru vaša stopala in sklepi, ki jih najlažje zaščitite z ustreznimi tekaškimi copati. Da bi lažje našli prave, si vzemite čas za analizo stopal, kupujte jih v preverjenih športnih trgovinah z dobro usposobljenih kadrom, pred nakupom pa jih vsekakor tudi isprobajte.

Oblecite se v udobna oblačila, ki dihajo
Da vam bo na teku udobno, bodo poskrbela tudi ustrezna oblačila, ki naj se lepo prilagajajo vašemu telesu, so mehka, udobna in narejena iz materialov, ki dihajo. 

Za trening si izberite hladnejše dele dneva
V hladnejšem delu leta so temperature skozi ves dan primerne za gibanje. Nekoliko bolj pazljivi pa boste morali biti spomladi in poleti, saj so visoke temperature in vlaga lahko škodljive za zdravje. Zato tecite zgodaj zjutraj ali pozno popolne oziroma zvečer, ko je ozračje prijaznejše.

Prigrizek pred in po treningu je zelo pomemben
Prigrizek pred treningom vam da energijo za trening, prigrizek po njem pa pomaga pri regeneraciji telesa. Za krajše teke seveda ne boste potrebovali veliko, dovolj bo že kakšen sadež, kot sta jabolka ali banana. Po uživanju večjega obroka pa s treningom počakajte vsaj dve uri, saj bi vam sicer lahko bilo slabo. 
Po teku pa si seveda privoščite manjši prigrizek, ki naj ne vsebuje več kot 200 kcal. To je lahko smoothie z banano in grškim jogurtom ali kozarec čokoladnega mleka.
Vsekakor pa ne pozabite na tekočino, saj s potom izgubljate večje količine tekočine ter tudi elektrolite in minerale. Ker so vaši treningi krajši in nezahtevni, boste bolj kot ne potrebovali le vodo, če se veliko potite pa posezite po kokosovi vodi, ki je naraven vir elektrolitov in mineralov.

Privoščite si počitek
Počitek je za tekače začetnike zelo pomemben, saj je tek za telo, ki ga ni vajeno velik napor. Zato mu morate pustiti, da se odpočije, še najbolj pa se morajo spočiti noge, ki so pri teku najbolj obremenjene. Če boste na dneve, ko ne boste tekli, aktivni, pa si izberite šport, ki nog ne bo pretirano obremenjeval.

 

Prirejeno po: 8 steps to help someone start running, ki je dostopen tukaj

Značke: Trening, Prehrana
Komentarji
Ta novica še nima komentarjev
*Za komentiranje morate biti prijavljeni.
Opozorilo: Po 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.
Revija
BREZPLAČEN IZVOD
KOMPLET REVIJ